بیماری سندروم داون را جان لانگدن در سال1866شناسایی کرد واین نشانه ها به نام خود اوتحت عنوان سندروم یا نشانگان داون نام گذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛بیماری سندروم داون را جان لانگدن در سال1866شناسایی کرد واین نشانه ها به نام خود اوتحت عنوان سندروم یا نشانگان داون نام گذاری شد.


دکتر نوروزی فوق تخصص کودکان استثنایی گفت: علایم این بیماری را می توان به متورم بودن چشم ها وفاصله زیادی  بین چشم ها ویا هیکل گوشتی همانند وزنه برداران  معرفی کرد.

کودکان دارای سندروم داون از نظر عاطفی خیلی حساس  و زود وابسته می شوند.

دکتر نوروزی از دیگر ویژگی این بیماران را به خوبی تقلید کردن وکند بودن آنها در زمینه های  حسی ، حرکتی، شناختی، و عاطفی، اجتماعی، وکلامی، با تاخیر دانست وافزود: به همین علت نیاز به خدمات توانبخشی بخش خدمات پزشکی، بخش گفتار درمانی بخش کار درمانی وبخش توانبخشی نیاز است.

نوروزی در پاسخ به اینکه آیا کودکان سندروم داون مشکلات پزشکی دارند گفت:
ناراحتی های قلبی مادرزادی، وابتلا به بیماری های عفونی مشکلات دهان ودندان مشکلات شنوایی دربرخی موارد ولوچی چشم در این بیماران دیده می شود.

مدیر کل بهزیستی استان همدان از جمله اقدامات این سازمان را برای بیماران سندروم داون ویزیت درمنزل، مراقبت در منزل، حمایت برای ازدواج ، وبیمه ها عنوان کرد وگفت: مهارتهای زندگی برای حمایت اجتماعی از بچه‌ها ی سندروم داون را اجرا می کنیم.

فوق تخصص کودکان استثنایی از روش های پیشگیری برای ابتلا نشد ن بچه ها به سندروم داون می گوید: هر چقدر سن مادر برای بارداری بالا برود احتمال اینکه بچه سندروم داون به دنیا بیاید بیشتر است.

همچنین مومیوند  کارشناس گفتار درمانی گفت: همه ی بچه ها ی سندروم داون بدون استثنا نیاز به گفتار درمانی دارند وهر چقدر زودتر مراجعه کنند بهتر نتیجه میگیرند.

از یکی از مادرانی که فرزند سندرم داون دارد پرسیدم قبل از گفتار درمانی توانبخشی فرزند تان چه پیشرفت های داشته والان چه پیشرفت های برخوردار است گفت:  فرزند من قبلا هیچ توانمندی نداشت و درک ذهنی اش زیر صفر بود در طول یک ونیم سال که تحت مشاوره گفتار درمانی قرار گرفته خدا روشکر قادر به صحبت کردن شده .

وپدراین کودک هم گفت: به لحاظ گفتار درمانی کار درمانی نسبت به روز اول خیلی بهتر شده  است و آموزشها یی که دادند بسیار کار ساز بوده است اما مدت زمان زیادی کار تا بهبود پیدا بکند تا بتواند ارتباط برقرار کند.

بهتر است بدانیم بچه‌ها ی سندروم داون آموزش پذیر هستند و باید با آنها همانند دیگر بچه‌ها کار کرد تا به پیشرفت خوبی برسند این کودکان بسیار حساس و مهربان هستند پس نیازمند محبت از سوی خانواده خود هستند .

متخصصان توصیه میکنند که کودکان سندروم داون را از همان ابتدا با کمک وزیر نظر پزشک متخصص نگهداری کرد ودر این بین مراکز خصوصی گفتار درمانی فیزیوتراپی بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.