زباله ها سرمایه های جدیدی به حساب می آیند که سرمایه گذاری روی آن هم برای شهر و هم برای مردم مفید بوده و موجب توسعه اقتصادی جامعه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان نشست تخصصی انرژی های نو، فناوری اطلاعات و صنایع دانش بنیان که یکی از محور های اصلی برگزاری این همایش است با حضور جمعی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در نشست تخصصی انرژی های نو، فناوری اطلاعات و صنایع دانش بنیان با اشاره به ضرورت توجه به انرژی های نوین اظهار داشت: شهرداری توجه ویژه ای به استفاده از انرژی های نو و عدم به کار گیری انرژی ها فسیلی دارد که از همین رو نیروگاه های مختلفی در جهت به کارگیری انرژی ها نو در شهر ایجاد شده است.

احمدرضا مصورگفت : عزم شهرداری برای به کارگرفتن منابع انرژی های نو و غیر فسیلی جدی بوده و سعی داریم نیروگاه های کوچک را در شهر ایجاد کرده و منابع شهر را از طریق انرژی های نو تأمین کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان داشت: سیستم مکانیزه بازیافت زباله های اصفهان از ظرفیت های گسترده شهر به حساب می آید و از همین رو برنامه های ویژه ای در زمینه ساماندهی و بهبود وضعیت آن در نظر گرفته شده که نیازمند سرمایه گذار است.

وی افزود: پروژه هایی که نیازمند سرمایه گذار بوده هم برای سرمایه گذار سودآور و هم برای شهروندان مفید است چرا که به طور کلی فرآیند تبدیل پسماند از لحاظ اقتصادی سودآور است و شهروندان نیز از لحاظ محیط زیستی منفعت می برند.

زباله ها سرمایه جدید شهر

در بخش دیگری از این پنل محمود محمدی، معاون برنامه ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان درباره ظرفیت گسترده زباله ها برای شهر گفت: ظرفیت گسترده زباله ها برای مردم مشخص نیست اما این چیزهای بی ارزش سود گسترده ای برای شهر دارند.

وی افزود: زباله ها سرمایه های جدیدی به حساب می آیند که سرمایه گذاری روی آن هم برای شهر و هم برای مردم مفید بوده و موجب توسعه اقتصادی جامعه می شود.

معاون برنامه ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان بیان داشت: این برنامه می تواند سرمایه گذاران جدیدی را برای شهر جذب کرده و راهکارهای مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ایجاد کند. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.