علی خسروی گفت: برنامه «خانه آرام من» نگاهی شرقی و دینی به مسائل روانشناسی دارد.

علی خسروی تهیه کننده برنامه «خانه آرام  من» در شبکه پنج در خصوص جزئیات این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برنامه «خانه آرام من» که هم اکنون پنجشنبه‌ها در حال پخش است، قبلا به عنوان یک آیتم در برنامه صبحگاهی شبکه پنج پخش می‌شد. این آیتم به مدت سه سال پخش با استقبال بسیار بالا مخاطبان همراه  بود بطوری که بسیاری درخواست می‌کردند زمان پخش آن در شب باشد و مدت زمان آن بیشتر و به شکلی مفصل‌تر روی آنتن برود.

وی ادامه داد: به هر حال با تغییرات مدیریتی و طراحی هایی که انجام شد به این فرم کنونی رسیدیم. پخش این برنامه بیشتر به خاطر اراده مدیر جدید شبکه و مدیر گروه شبکه بوده است که کار را مورد حمایت خود قرار دادند. بر این اساس ما به جایی رسیدیم که برنامه را با حضور مخاطبان و به شکلی مستقل آغاز کنیم.

خسروی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه ما اسلامی است، خانواده های ما درگیر مشکلات این چنینی هستند. این نتیجه گیری با توجه به مراجعات، پیامک های ارسالی به برنامه بدست آمده اند. اما موضوع قابل توجه، مطرح شدن مسائل روانشناسی در قالب آموزه های دینی است. یعنی آموزش روانشناسی در حوزه دینی عنوان می شوند.

تهیه کننده برنامه «خانه آرام من» اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص پخش هفته ای یکبار برنامه با مدیریت شبکه است.ما به عنوان سازندگان برنامه هنگامی که از اشتیاق حضار برای شرکت در برنامه جویا شدیم بسیاری از آنها نگاه متفاوت آقای دکتر را علت اصلی می دانستند. خاستگاه بسیاری از مسائل روانشناسی غرب است. نگاه روانشناسان نیز در بسیاری مواقع غربی است. اما در این برنامه از منظر دین به مسائل نگاه می‌شود یعنی یک نگاه شرقی این عامل جذابیت فراوانی دارد.

وی افزود: هنگام مونتاژ کار که بارها آن را تماشا می کنیم اکثر نکاتی که مطرح می شود برای خود ما جالب بوده و از آنها استفاده می کنیم. در کل لطف خدا و همت مدیران شامل حال ما شده است تا به این شکل با این برنامه در خدمت مردم باشیم.

علی خسروی عنوان کرد: انتخاب مجری از بین تماشاگران، پیشنهاد آقای زین العابدین بود. این کارهم برای حضار جذاب بود و هم کنترل را برای ما آسوده تر می کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر این برنامه در آینده ادامه داشته باشد، سعی می کنیم بصورت همایش ها در شهرستان های مختلف آن را برگزار کنیم. در مورد ساعت پخش هم باید بگویم زمان خوبی انتخاب شده است. البته روی ساعت پخش صحبتهای فراوانی شد. شبکه دغدغه این را داشت تا در زمان خوبی برنامه به روی آنتن برود.

خسروی گفت: هم اکنون زمان پخش برنامه ساعت 22:50 و تکرار آن 13:30 ظهر جمعه است. از نظر مدت زمان نیز قرار بود برنامه به مدت 60 دقیقه پخش شود اما گاهی به مدت 75 دقیقه هم می رسد. البته میانگین زمان برنامه روی 70 دقیقه است.

وی در پایان گفت: امیدواریم مردم برنامه را پسندیده و از آن استفاده کنند. خدا را شکر تا به اینجا باز خوردها خوب بوده اند. امیدوارم خداوند به ما کمک کند تا در این راه و در زندگی مردم بیش از پیش قدم برداریم و مردم هم این آموزه ها را در زندگی خود بکار ببیندند. چرا که ما در این زمینه ها کمبود هایی داریم که قابل بر طرف شدن است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار