خانواده نظامی آمریکایی کشته‌شده در تیراندازی تروریستی اردن، از توییتر بدلیل ترویج عقاید افراطی داعش شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مِرکوری نیوز، خانواده «لوید کارل فیلدز،» پیمانکار آمریکایی که در تیراندازی تروریستی 9 نوامبر 2015 (18 آبان سال جاری)، در «امان،» پایتخت اردن کشته شد، از توییتر بدلیل ترویج عقاید افراطی گروه تروریستی داعش، شکایت کردند. خانواده فیلدز می‌گویند توییتر این امکان را برای تروریست‌ها فراهم کرده است تا از این شبکه آنلاین مستقر در ایالت فلوریدای آمریکا، به‌عنوان ابزاری برای گسترش ابعاد عملیات تروریستی و ترویج عقاید افراطیش در سراسر جهان استفاده کند. 

وکلای همسر فیلدز روز گذشته (چهارشنبه) شکایت‌نامه خود را به دادگاهی در ایالت «ـسان‌فرانسیسکو» ارائه کردند. در متن این دادخواست آمده است: «توییتر سال‌هاست آگاهانه این امکان را برای گروه تروریستی داعش فراهم کرده است تا با استفاده از این شبکه به ترویج عقاید افراطی، جذب عناصر تروریستی و تأمین هزینه‌های عملیاتش بپردازند. بدون کمک‌ توییتر، داعش قادر نبود طی تنها چند سال به مخوف‌ترین گروه تروریستی جهان تبدیل شود.» مسئولان توییتر هنوز درخصوص این شکایت اظهارنظر نکرده‌اند.

فیلدز 46ساله از سوی وزارت خارجه آمریکا برای آموزش نیروهای پلیس اردن به امان اعزام شده بود. اما یکی از افسران اردنی در سالن غذاخوری مرکز بین‌المللی «آموزش نیروی پلیس» امان به روی وی و مستشاران همراهش آتش گشود. در این تیراندازی، نظامی آمریکایی همراه فیلدز و 3 نفر دیگر نیز کشته شدند. گروه تروریستی داعش چندی پس از وقوع این حمله، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.   

طبق گزارش وکلای همسر فیلدز، عناصر تروریستی داعش بیش از 70 هزار حساب توییتری دارند و از سال 2014 (1393)، در هر دقیقه بیش از 90 پست را در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار