کارگردان نمایش «قتل عام»:

ما برای اجرا نکردن شوخی‌های نخ نما حمایت میلیونی نشدیم

ما حمایت چند صد میلیونی نشده‌ایم تا شوخی‌های نخ نما شده را روی صحنه ببریم بلکه درحد توانمان از جیب خود خرج کرده‌ایم.

وحید نعمتی کارگردان نمایش «قتل عام» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: داستان نوکر خانه‌ای است که یک شب با دسیسه اطرافیان وسوسه می‌شود تا ارباب و همسرش را به قتل برساند ولی اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و روند اثر را به طرز دیگری پیش می‌برد.
 
وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این اثر عنوان کرد: مدت‌ها قبل نمایشنامه «اسب قاتلین» زخما گرشاسب را خوانده بودم و میدانستم که قرار است آن را روی صحنه ببرم. از طرفی ژانر وحشت سلیقه شخصی من بوده و ژانر جذاب و آزمون پس داده صنعت دراماتیک است که ما شاهد خروجی‌های موفق این سبک در حوزه سینما، تئاتر و کتاب بوده‌ایم.
 
نعمتی افزود: قصد ندارم به تشریح زیر شاخه‌های ژانر وحشت بپردازم اما «قتل عام» به راحتی با تماشاگرش ارتباط می‌گیرد و فضای خودش که از دلهره جاری در تک تک صحنه‌ها گرفته تا روابط و قتل‌های معما گونه و در نهایت فرجام تلخ شخصیت‌ها را به ذهن مخاطبش غالب می‌کند.
 
کارگردان نمایش «قتل عام» درباره ساختار اثر بیان کرد: قصد من و گروهم بیشتر ساختن فضای روایی درست برای مخاطب بی‌حوصله و با هوش امروزی است که از طرفی کم حوصله هم شده است از همین رو به این موضوع اهمیت زیادی داده شده تا جذابیت و درگیر کردن مخاطب را تا آخرین ثانیه اما نه به هر قیمتی برای آنها داشته باشیم.
 
وی در خصوص شیوه اجرایی اثر خود اذعان داشت: از اول این ایده در ذهنم بود که چقدر خوب می‌شود فیلم سینمایی را بسازم و در دل آن بعضی از صحنه‌هایش بازیگر‌ها از دل قاب بیرون بزنند و جلوی چشمانم صحنه‌ای را اجرا کنند و بعد به صحنه جادویی بازگردند که پرورش آن منجر به انتخاب این نمایش با اجرای خاص خودش شد.
 
نعمتی با بیان اینکه ما از جیب هزینه کرده‌ایم تا کم فروشی نکرده باشیم، بیان کرد: ما حمایت چند صد میلیونی نشده‌ایم تا شوخی‌های نخ نما شده را روی صحنه ببریم بلکه در حد توانمان از جیب خود خرج کرده‌ایم تا تماشاگری که دقت می‌گذارد و تردید وقت خود را تلف نکرده باشد.
 
گفتنی است؛ نمایش «قتل عام» به کارگردانی وحید نعمتی از 13دی الی 30 دی خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.
 
از عوامل این اثر می‌توان به بازیگرانی چون پویا بیگی، محمد فراهانی، زهرا آقاپور، کاوه نور محمدی، سهیل بابایی، فائزه امیدی، پوریا عبدی، علی شانه ساز،‌هدیه خانیان اشاره کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار