مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سیستم آبیاری كم فشار با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه و همکاری بخش آب و خاک جهاد کشاورزی بخش گلباف در سطح 10 هکتار از مزارع روستای دق اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بیژن افضلی افزود: با توجه به ضرورت دستیابی به افزایش کار آیی مصرف آب و به لحاظ افزایش روز افزون هزینه های تأمین آب و محدودیت های منابع آب قابل استحصال ،تمایل به استفاده ازسیستم های آبیاری تحت فشار و کم فشار افزایش یافته است .

وی خاطرنشان کرد: سیستم آبیاری کم فشار در حقیقت راه حل میانه ای بین استفاده از سیستم کانال های رو باز و سیستم های آبیاری مکانیزه تحت فشار است که امکان دستیابی به راندمان انتقال آب در مزارع تا حدود 95 درصد در شرایط اجرای خوب را فراهم می آورد .

افضلی، سهولت و سرعت اجرا، افزایش راندمان آبیاری و در نتیجه کاهش مصرف آب و سهولت بهره برداری را از مزایای این روش آبیاری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در اراضی که امکان استفاده از آبیاری تحت فشار به دلیل خرده مالکی و یا کیفیت نا مناسب آب و خاک نمی باشد استفاده از روش آبیاری کم فشار گزینه مناسبی برای جایگزینی سیستم های آبیاری تحت فشار است.

انتهای پیامز/

برچسب ها: آبیاری ، تحت فشار ، گلباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.