مدير جهاد كشاورزی شهرستان سيرجان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، 5 طرح کشاورزی با اعتبار 35 ميليارد ريال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مسعودی اظهار کرد: این طرح ها شامل دو طرح آبياری قطره ای، يک طرح پرورش ماهيان سردآبي، پرورش گل رز و كارگاه بسته بندی و خلال پسته هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح های آبياری قطره ای در مناطق جنت آباد و زيد آباد شهرستان سيرجان در سطح 120 هكتار با هزينه كرد 7800 ميليون ريال اعتبار دولتی اجرا و در دهه مبارک فجر بهره برداری رسمی از آن آغاز می شود.

مسعودی با تاكيد بر استفاده بهينه از منابع آب شهرستان تصریح کرد: يک استخر پرورش ماهی با ظرفيت 20 تن و مساحت 1500 مترمربع در منطقه پاريز احداث و آماده بهر برداری است.

وی یادآور شد: از ديگر طرح ها ی افتتاحی دهه مبارک فجر ، طرح پرورش گل رز در منطقه ويژه اقتصادی سيرجانست كه ظرفيت توليد 450 هزار شاخه گل را داشته و باهزينه كرد اعتباری معادل 5 ميليارد ريال اعتبار شخصی ايجاد شده است.

مسعودی افزود: با احداث كارگاه بسته بندی و خلال پسته در سطح 10000 متر مربع برای 12 نفر شغل ايجاد شده است كه علاوه بر آن مي توان محصول پسته را با ارزش افزوده بيشتر روانه بازار مصرف کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افتتاح ، طرح ، سیرجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.