حجت الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پیوند عمیقی میان فقه و هنر وجود دارد و کسانی که نسبت فقه و هنر را تقلیل می‌دهند به نقش عظیم هنر در فرهنگ آگاهی ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌ الاسلام واعظی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی فقه هنر که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، بیان کرد: هنر به عنوان یک واقعیت در زندگی بشر دارای ابعاد گوناگونی است که شامل مطالعات تاریخی هنر، مطالعات اجتماعی هنر مبنی بر اقتصاد هنر و مطالعات توصیفی تبیینی، مطالعات فلسفی هنر شامل فلسفه هنر و هرمونوتیک هنر، مطالعات اخلاقی و فقهی و حقوقی هنر است.

حجت الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: فقه یک پیوند بسیار عمیقی با فرهنگ دارد و اگر برای فرهنگ چهار لایه، باور‌ها، ارزش‌ها، رفتار‌ها و نماد‌ها بشماریم، هنر چیزی است که در تمام این لایه‌ها تاثیرگذار است و می‌تواند باورساز باشد.

وی  عنوان کرد: نمی‌توان جامعه‌ای را بدون نظام ارتباطی در نظر گرفت و این نظام دارای دو رکن معناسازی و رسانه‌ای است تا این معنا را به جامعه مخاطب منتقل کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که نسبت فقه و هنر را تقلیل می‌دهند،گمان می‌کنند فقه برای مشخص کردن احکام خمسه است در حالی که باید در هنر وارد شویم و جایگاه هنر را بشناسیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.