واشینگتن‌پست با انتشار گزارشی از نیاز دولت اوباما به حمایت پوتین برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن‌پست در گزارشی نوشت: علی‌رغم مخالفت دولت آمریکا با حمایت مسکو از "بشار اسد،" رئیس‌جمهور سوریه، واشینگتن نیازمند روسیه در نقش یک شریک دیپلماتیک و امنیتی در سوریه است.

نگارنده گزارش ادعا می‌کند: روسیه و آمریکا در حال حاضر در سوریه همکاری نظامی و اطلاعاتی دارند. انجام حملات هوایی در سوریه و لزوم ارتباط دقیق برای جلوگیری از وقوع اشتباهات جبران ناپذیر، دو کشور را در فرایند رفع اختلاف قرار داده است.

این درحالیست که مقامات آمریکایی همکاری با روسیه را انتخاب یک گزینه بد از میان گزینه‌های بدتر می‌دانند. واشینگتن امیدوار است "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه از تلاش‌های آمریکا برای رسیدن به یک آتش‌بس حمایت کند.

یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی سه‌شنبه اعلام کرد: " با اینکه از اهداف ورود روسیه به سوریه مطمئن نیستیم، باور داریم مسکو نقشی اساسی در رسیدن به راه حلی سیاسی برای این تنش [جنگ سوریه]  ایفا می‌کند. میزان همکاری ما با روسیه نشان‌دهنده‌ این باور ما است."

پوتین در هفته جاری به موضع آمریکا در خصوص برکناری بشار اسد واکنش داد. وی در یک مصاحبه با روزنامه آلمانی "بیلد" به این امر که پناهندگی اسد را می‌پذیرد اشاره کرد.  پوتین در این مصاحبه اعلام کرد "تضمین پناهندگی ادوارد اسنودن (افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) خیلی دشوارتر از پذیرفتن پناهندگی بشار اسد بود."

یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد اشاره پوتین به مسئله پناهندگی بسیار جدی است. وی افزود: "به نظر من [پوتین با این سخنان] موضع خود را در خصوص سوریه و بشار اسد به روشنی بیان کرد.

انجام حجم زیادی از پروازها در آسمان سوریه و انجام حملات هوایی بر فراز این کشور چالش بزرگی برای روسیه و آمریکا است. یک مقام آمریکایی در مرکز فرماندهی این کشور اعلام کرد دو کشور برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش میان جنگنده‌ها تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند. 

نگارنده در پایان می‌نویسد: تمایل اوباما به همکاری با پوتین  ممکن است به دلیل سیاست‌خارجی واقعگرای وی یا به دلیل درماندگی‌اش باشد؛ اما برخی ادعا می‌کنند که دو کشور در نهایت هم‌سو می‌شوند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار