عمر کوتاه گروه‌های موسیقی نیازمند مباحث طولانی است؛ اما مهم ترین آنها عوامل اقتصادی و اجتماعی است.

نوید دهقان سرپرست گروه قمر در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با دلایل عمر کوتاه گروه‌های موسیقی گفت: موضوع عدم ثبات و پایداری گروه‌های موسیقی عوامل متعددی رادر بر می گیرد که نیازمند مباحث طولانی است؛ اما مهمترین آن را می‌توان عوامل اجتماعی، اقتصادی دانست.

وی ادامه داد: دهه 80 گروه قمر را تشکیل دادم و نزدیک نه سال انسجام خود را حفظ کردم و در واقع آنچه که اتحاد گروه را حفظ می‌کند، عواملی مثل مدیریت و اهداف سرپرست و همچنین سواد و آگاهی و مهارت افراد گروه است که می‌تواند به اتحاد  گروهی کمک کند؛ اما حمایت دولتی،‌ تبلیغات مواردی هستند که می‌تواند عمر فعالیت چنین گروهی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: زمانی که ما مسائلی مانند گرانی قیمت سالن‌های کنسرت و محدودیت برای تبلیغات داریم، در نهایت با کمبود مخاطب در کنسرت‌ها روبرو می‌شویم که حتی هزینه‌های دستمزد گروه را هم تامین نمی‌کند و گروه را به ورطه نابودی می‌کشاند.

گفتنی است؛ گروه قمر به سرپرستی نوید دهقان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، علیرضا گرانفر (سنتور)، آیدین پرکیان (کمانچه آلتو) حسین محمد حسینی (نی)، محمد صانعی (تنبک)، شاهین صنابی ( بم تا) و ... فعالیت می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.