جشنواره غذای سالم ومحلی در روستای کمر زرد بیجاربرگزار شد.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از سنندج ،کارشناس امور تغذیه مرکز بهداشت محیط شهرستان بیجاردر این جشنواره  گفت: اصلاح الگوی تغذیه مناسب و مفید برای یک سبک زندگی سالم با توجه به الگوهای صحیح غذایی از اولویت های مرکز بهداشت محیط بیجار است.

فرشته میرزا زاده افزود: ارتقا نگرش عموم مردم نسبت به تغذیه سالم با محوریت غذاهای محلی و بومی و ترویج آن بین مردم هدف غایی جشنواره غذای سالم است.

وی به اجرای طرح نظارت بر تغذیه دانش آموزان در سطح مدارس شهرستان و با همکاری کارشناسی بهداشت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: مدارس حاشیه شهر نیازمند توجه بیشتری هستند.

او ادامه داد: برخی عادت های غلط غذایی باید با ترویج و تبلیغ بیشتر با استفاده از روش های مختلف اثر گذار از سفره مردم برداشته شوند که نمک و شکر در این میان حضور بیشتری دارند و هر دو به سم سفید برای انسان شهرت دارند.

به نظر میرزا زاده با برگزاری این جشنواره ها و تقدیر از فعالان و معرفی روش های صحیح پخت و پز، آگاه سازی ازاصول مصرف و توجه به آسیب های برخی مواد غذایی ناسالم در میان مردم می توان امیدوار بود بانوان را در این راستا همیار و همراه نمود. 

انتها ی پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.