مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به افزایش تحریم های کره شمالی رأی مثبت داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه با اکثریت آرا پیش نویس قانون تشدید تحریم ها علیه کره شمالی را به تصویب رساند؛ اقدامی که در پاسخ به چهارمین آزمایش هسته ای این کشور به اجرا درآمد.

مجلس نمایندگان آمریکا با رأی 418 نماینده و تنها با دو رأی مخالف، به این طرح رأی مثبت داد. این طرح که به تأیید اکثریت نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات رسید، در اوایل سال 2015 ارائه شده بود؛ اما تا پیش از اعلام آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی به رأی گذاشته نشده بود.

این طرح از سوی اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و ده ها نفر از اعضای این مجلس در فوریه سال گذشته (بهمن 93) و در پاسخ به حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز در پایان سال 2014 ارائه شد.

طرح اد رویس از دولت آمریکا می خواهد تمامی ابرازهای ممکن برای اعمال تحریم ها علیه کره شمالی و همچنین کشورها و شرکت هایی که به این کشور در برنامه هسته ای اش کمک می کنند، بکار گرفته شود.

از سوی دیگر، رئیس جمهور کره جنوبی امروز اعلام کرد کشورش در صورتی که در پاسخ به آزمایش هسته ای چهارم کره شمالی به توسعه سلاح هسته ای بپردازد، پیمان خود با جهان را زیر پا گذاشته است.

"پارک گون های" در گفتگوی مطبوعاتی امروز خود که در دفتر ریاست جمهوری برگزار شد، تصریح کرد: آزمایش هسته ای که به تازگی کره شمالی انجام داد، اقدامی تحریک آمیز برای امنیت کره جنوبی و خطری برای بقا و آینده این کشور به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: آزمایش هسته ای کره شمالی چالشی غیر قابل قبول است که صلح و امنیت شمال شرق آسیا و تمامی جهان را تهدید می کند.

پارک گون های در نشست مطبوعاتی سالیانه خود اعلام کرد: چین باید به عنوان عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل نقشی بزرگ و سازنده در پاسخ به آزمایش هسته ای پیونگ یانگ ایفا کند.


انتهای پیام/
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار