نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ویژگی های یک امت خوب است و این دو فریضه از نشانه های انسان های خوب و متقی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اهمیت فریضه مهم و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر گفت: منشاء اقامه همه فرایض دو فریضه مهم و با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی ناشی از ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: کسانی که می خواهند در مسیر رشد جامعه قدم بردارند و مسیر رشد و توسعه را هموار کنند باید به دنبال گسترش معروفات و از بین بردن منکرات در جامعه باشند.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه بیان کرد: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود موانع رشد مادی و معنوی افراد برداشته می شود.

وی با اشاره به تاثیرات مستقیم امر به معروف در روحیات معنوی افراد گفت: جلوگیری از رشد منکرات در جامعه و اشاعه معروفات دارای آثار تربیتی فراوانی است و سبب تحقق عدالت در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آثار و برکات اجتماعی این فریضه ارزشمند افزود: رعایت نکردن معروفات سبب می شود خانواده ها و جامعه تا مرز نابودی پیش رود، بنابراین باید آگاه بود و اجازه نداد که جامعه به سمت بی بندوباری پیش برود.

آیت الله حسینی شاهرودی درپایان تاکید کرد: اگر در جامعه ای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود جلوگیری از طغیان منکرات بسیار سخت و حتی گاهی غیرممکن است.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.