مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛در خرید کالاهای ملوانی ، تنها از کالاهایی استفاده شود که برچسب بهداشت را داشته، و مورد تایید بهداشت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اهواز،سیمین فقهی گفت: محصولی که وارد کشور می شود باید شاخص های بهداشتی را داشته باشد و به دلیل اینکه خوزستان یک استان مرزی است محصولات خارجی زیادی وارد بازار این استان می شود که ممکن است تعداد زیادی از آنها غیر مجاز باشد.

فقهی افزود: کالای ملوانی برای تامین معیشت ساکنان برخی شهرهای جنوبی خوزستان می شود و میزان کالایی که باید وارد شود مشخص است.

وی اظهار داشت: میزان کالای ملوانی که در بازار خوزستان عرضه می شود زیاد است و امکان نظارت بر تمامی این کالاها ممکن نیست به همین دلیل مردم از کالاهای ملوانی استفاده کنند که برچسب بهداشت کشور را دریافت کرده باشند.

مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: برای کالاهای ملوانی برچسب زده می شود که نشان دهنده اعتبار کالا است.

کالای ملوانی محصولات خارجی از جمله مواد غذایی و پوشاک و بسیاری اقلام، بیشتر مرزهای آبی آبادان و هندیجان در جنوب خوزستان وارد می شود و در بازار این شهرها با قیمتی پایینتر از بازار داخل عرضه می شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.