رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 14 درصداز مرگ و میرها در این استان حوادث و سوانح هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن افزود: عوامل مرگ و میر در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب اولویت به چند دسته تقسیم می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیماری‌های قلبی از آن دسته عللی هستند که بیش از همه موجب مرگ و میر در استان می‌شوند.

این مسئول در حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی عامل 45 درصد از مرگ و میرها در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند که به دلایلی از جمله تغذیه نامناسب و عدم تحرک برمی‌گردد.

چمن با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از این نوع مرگ و میرها که تعداد آن‌ها رو به افزایش است باید در سبک زندگی تغییراتی ایجاد کرد، افزود: نباید از مقوله مهم ورزش به هیچ وجه غافل شد.

وی پیاده‌روی روزانه را یکی از اقدامات مناسب برای جلوگیری از ابتلا به این نوع بیمارها دانست و گفت: مردم استان باید این مقوله را بیشتر در زندگی خود در دستور کار قرار دهند.

این مسئول به حوادث و سوانح به عنوان یکی دیگر از علل مهم مرگ و میر در استان اشاره کرد و گفت: حوادث، علت 14 درصد از مرگ و میرها در استان است که به دنبال آن سرطان سومین عامل بروز مرگ و میر به شمار می‌رود.

چمن به سکته‌های قلبی و مغزی اشاره کرد و با بیان دلایل این نوع از سکته‌ها که موجب مرگ و میر می‌شوند از استعمال دخانیات و کم تحرکی به عنوان دلایل این سکته‌ها یاد کرد.

این مسئول در حوزه بهداشت و درمان استان به مرگ و میرهای ناشی از حوادث در استان و ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: به خصوص در حوادث و سوانح جاده‌ای لازم است که زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

انتهای پیام /ز
برچسب ها: توسعه ، زیرساخت ، مرگ ومیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.