رئیس جمهوری بولیوی، آمریکا را به تامین منابع مالی احزاب مخالف دولت برای جلوگیری از انتخاب مجدد خود، متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اینترنتی «کورئو دل سور»، مورالس روز سه شنبه در سخنانی گفت: آیا آنها فکر می کنند که ما خبر نداریم؟ راستگرایان در تماس مداوم با سازمانی به نام «ان دی آی» (NDI) هستند.

وی افزود :سفارت آمریکا در بولیوی و این سازمان به نوبه خود نازپرورده های خود را دارند. تا این حد، میان خود اختلاف دارند و نمی توانند به توافق برسند. آنها به خاطر پولی که از آمریکا می رسد، با یکدیگر مشاجره دارند.

مورالس در این مورد توضیح نداد که اطلاعات خود را از چه منبعی به دست آورده است. با این حال، مورالس اذعان کرد که مطمئن نیست آیا این پول برای کمپین مخالفان از سوی وزارت امور خارجه آمریکا تامین می شود یا از سوی متهمان فراری از دادگاه بولیوی که اکنون در آمریکا زندگی می کنند.

وی تصریح کرد که چهره های کمپین برای «نه»، «کارلوس سانچز برزایین» وزیر سابق دفاع و «منفرد ره یس ویا» استاندار سابق کوچابامبا (در مرکز کشور )، هستند که هر دوی آنها در آمریکا سکونت دارند.

رئیس جمهوری بولیوی افزود، این دو یا از طریق رسانه ها و یا از طریق شبکه های اجتماعی به تماس با راستگرایان می پردازند و سانچز برزایین دستورالعمل های خود را از آمریکا فرمان می دهد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار