ماشین ظرفشویی که یکی از لوازم مدرن آشپزخانه های امروزی به شمار می آید که باید در هنگام خرید به نکات و مواردی توجه کرد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ماشین ظرفشویی که یکی از لوازم مدرن آشپزخانه های امروزی به شمار می آید که باید در هنگام خرید به نکات و مواردی توجه کرد.
انواع ماشین ظرفشویی
به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی وجود دارد: ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ظرفشویی ایستاده .
طبق این گزارش در وهله اول هنگام خرید این وسیله باید به تعداد نفرات خانواده توجه کرد؛ به عنوان مثال یک ماشین ظرفشویی ۱۲ نفره برای یک خانواده ۶ تا ۸ نفره و یک ماشین ظرفشویی ۴ نفره مناسب است چرا که اکثر ماشین ظرفشویی های ارزان دارای مخزنی ازجنس پلاستیک و مدل های گران قیمت مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ دارند.
همچنین هنگام خرید توجه داشته باشید که اندازه قفسه ها با بشقاب ها، عمق قابلمه، کاسه و سایر ظروف هماهنگ باشد.
گفتنی است بعضی مدل های ماشین ظرفشویی نیز دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه آب بیرون می فرستند. اما مدل های دیگری نیز هستند که فاقد این قابلیت هستند و باید حتماً ظروف را تمیز کرده و بعد در آن قرار داد. پس اگر حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مساله نیز توجه داشته باشید.
باید به این امر نیز توجه داشت که برنامه های شست وشوی ظروف از موارد مهم دیگری هستند که هنگام خرید باید آن را مد نظر قرار داد.
همچنین اکثر ماشین های ظرفشویی دارای برنامه سه گانه شست و شو هستند. برنامه سختی گیر آب، سیستم هوشمند ایمنی، برنامه شست و شوی سریع، معمولی، قوی، میوه و سبزیجات و… برخی از آنها هستند.
پس هنگام خرید توجه داشته باشید که از ماشین ظرفشویی خود چه انتظاری دارید تا با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.
ماده شوینده ماشین ظرف شویی چیست؟
ماده شوینده شامل مواد حلالی است که غذا را در خود حل کرده و در ضمن با مواد ساینده، تکه های چسبنده غذا را از ظروف جدا می کند. عملکرد این ماده شوینده در صورت وجود املاح زیاد در آب، دچار اختلال می شود. البته لازم است بدانید که نمی توان هر نوع ماده شوینده را در ظرفشویی استفاده کرد بلکه باید موادی که مخصوص ظرفشویی ساخته شده اند را به کار برد تا هم کف بیش از اندازه تولید نکند و هم باعث خرابی ظروف نشود. انواع شوینده ها به شکل پودر، قرص و ژل موجود است و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد و این تنها به سلیقه شخصی شما مربوط است که از کدام شکل استفاده کنید.
لازم به ذکر است که ماشین ظرفشویی یک وسیله مناسب برای شستشوی کامل و صحیح ظرف هاست که معمولا طی ۳ مرحله مختلف، ظرف ها را می شوید و پاک می کند. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید برای ارتقای عملکرد ماشین های ظرفشویی رعایت کنید، این است که ظرف های حاوی باقیمانده غذا را داخل ماشین نگذارید. یعنی باقیمانده خوراکی های داخل ظرف ها را به کمک دستمال یا یک آبکشی ساده، پیش از قرار دادن آنها در داخل ماشین ظرفشویی، پاک کنید. ماشین ظرفشویی، وسیله خوبی برای گندزدایی و تمیز کردن ظرف ها از هرگونه آلودگی هم محسوب می شود. اگر بدانیم که با هرنوع ماشین ظرفشویی براساس دستورالعمل کارکردی که دارد، چطور کار کنیم و به درستی آن را در شستشوی ظرف هایمان به کار بگیریم، می توانیم از پاکیزه شدن کامل ظرف ها با این وسیله مدرن مطمئن باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار