معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال‌جاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن انواع کالاهای غیر نفتی به بیش از 97 کشور صادر شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ راستی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در همین مدت 800 هزارتن کالای غیر نفتی از مبادی گمرک استان صادر شد که این میزان نیمی از صادرات استان از گمرکات کل کشور است .

وی ادامه داد: با ایجاد بستر و زمینه مناسب برای صادرات در تلاشیم سهم صادرات از گمرکات استان را افزایش داده  و در این راستا اقداماتی نظیر ایجاد کارگو هوایی انجام شده است.

وی ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان را 745 میلیون دلار اعلام کرد .

غلامعلی راستی اضافه کرد: این ارقام در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزنی یک درصد رشد و به لحاظ ارزشی دو درصد کاهش نشان می‌دهد .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در 9 ماهه سال 94 مقدار 377 هزار و  329 تن انواع کالا به ارزش 748 میلیون 278 هزار و 130 دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده ، که نسبت به مدت مشابه سال 93 به لحاظ وزنی سه درصد  و به لحاظ ارزشی 29 درصد کاهش داشته  است .
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.