سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: تاکنون 1150 رأس گاو و گوساله و 3 هزارو858 رأس گوسفند و بز بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سید احسان منصوری نژاد افزود: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گاوی در حال حاضر به پایان رسیده و پیش بینی می گردد تا پایان سال 94 بیش از 30 هزار رأس گوسفند و بز واکسینه گردند ، همچنین واکسیناسیون گوساله ها بر علیه این بیماری پس از 21 روز در واحدهای دامداری اجرا گردید.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر دام های انتقالی به استان های مرکزی و شمالی کشور از این شهرستان انتقال پیدا می کنند و همچنین شرایط خاص این منطقه، از دامداران و شهروندان تقاضا می شود برای جلوگیری از انتقال بیماریهای دامی قبل از هر گونه انتقال، ورود و خروج دام در این شهرستان نسبت به واکسیناسیون دام های خود و اخذ مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی شهرستان مبدأ اقدام نموده و شرایط قرنطینه ای بهداشتی را رعایت نمایند.

منصوری نژاد اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان انار که در طول سال چندین نوبت جمعیت دامی این شهرستان را که بالغ بر 60هزار رأس دام سبک و سنگین ( گاو و گوساله، شتر، گوسفند و بز ) می باشد بر علیه بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله آبله، تب برفکی، تب مالت، هاری و ... واکسینه می نمایند. که در 9 ماهه سالجاری تاکنون تعداد 3590 رأس گاو و گوساله، 39هزارو114 رأُس گوسفند و بز و 255 قلاده سگ گله، نگهبان و صاحب دار بر علیه این بیماری ها واکسینه شده اند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: واکسیناسیون ، دام ، انار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.