گودرزی:تنها 20 درصد از ایرانی ها ورزش می کنند/شمیران بیشترین سرانه ورزشی را داراست

وزیر ورزش و جوانان گفت: در خوشبینانه ترین حالت در کشور تنها 20 درصد از مردم ورزش می کنند.

گودرزی:تنها 20 درصد از ایرانی ها ورزش می کنند/شمیران بیشترین سرانه ورزشی را داراستبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز (سه شنبه) در ساختمان شورای شهر برگزار شد،با بیان اینکه ورزش موجب افزایش طول عمر و امید به زندگی می شود، اظهار داشت: در کشور ما میانگین عمر و امید به زندگی 73 سال است.

وی با بیان اینکه اگر اضافه وزن داشته باشیم 3 سال از عمر 73 سال کم می شود، افزود: در صورت چاقی 5 سال از عمر افراد کاسته می شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در خوشبینانه ترین حالت تنها 20 درصد از ایرانی ها ورزش می کنند، تصریح کرد: در ایران از هر 20 نفر به دلیل ورزش نکردن یک نفر دارو مصرف می کند.

گودرزی با اشاره به بررسی دانشجویان کارشناسی ارشد برای چاقی بیش از مقطع راهنمایی تاکید کرد: از مسیر انقلاب به بعد چاقی در دختران رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در ایران 80 درصد مرگ ها به دلیل سکته است، گفت: امروزه سکته در بیماران قلبی شیوع بیشتری دارد در حالی که می‌توان با ورزش20 تا 60 درصد این امر را کاهش داد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که یا ورزش کردن می توان بین 27 تا 40 درصد سکته مغزی را در مردان کاهش دهیم، بیان کرد: بعد از 12 هفته با تمرین مداوم می توان فشارخون را از 16/2 به 13/64 کاهش داد.

وی با بیان اینکه در کشور ما 14/85 صدم درصد از مردم بین یک تا دو روز در هفته ورزش می کنند، ادامه داد: 71 درصد از مردم هرگز ورزش نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران رتبه 27 را در ابتلا به بیماری های قلبی دارد، تصریح کرد: این درحالی است که در کشور 51 فدراسیون،205 رشته ورزشی،12 هزار و 860 استان و شهرستان و 2 میلیون و 770 هزار نفر در رشته قهرمانی فعالیت می کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه از سال 92 تا 93 تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشد 10 درصدی داشته است، گفت: از سال 93 تا 94 رشد 8 و نیم درصدی داشته ایم که تا سال 96، 35 درصد در این زمینه رشد خواهیم داشت.

گودرزی با اشاره به سرانه ورزشی که در استان تهران به ازای هر نفر 43 سانتی متر است، افزود: جایگاه تهران امسال به جایگاه 5 از پایین رسیده و کهگیلویه و بویر احمد در رتبه اول قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شمیران بیشترین سرانه ورزشی را در تهران دارد، تاکید کرد: شمال شرق تهران کمترین سرانه ورزش را دارد در حالی‌که فراموش کردن پایتخت غیرقابل گذشت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گودرزی ، چمران ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار