رئیس پلیش مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت:در 9ماهه گذشته سال94 تا به امروز بیش از 420تن انواع مواد مخدر در سطح کشور توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در نشست خبری امروز(سه شنبه) که در ساختمان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد در رابطه با گزارش 9 ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تا به امروز در راستای هدف گذاری های ناجا در جهت مبارزه با مواد مخدر بخش بسیاری از فعالیت‌های این ستاد تحقق یافته است که خروجی این اقدامات را که سازمان به نوعی امانتدار آن‌ها است از تلاش و کوشش همه کسانی که در ناجا در عرصه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند و در اقصی نقاط کشور و مرزها در این راستا خدمت می کنند ،داریم.

وی افزود: (در 9ماهه گذشته سال94) تا به امروز بیش از 420تن انواع مواد مخدر در سطح کشور توسط نیروی انتظامی کشف شده است که در مقایسه با 9ماهه سال 93 نزدیک به 20درصد شاهد افزایش کشفیات انواع موادمخدر در کشور هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: آنچه که باعث شد ما به 20درصد افزایش کشفیات موادمخدر نایل شویم تمرکز به منطقه شرق کشور و بخصوص مرزهای شرقی و جنوب شرقی کشور در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در پی عملیات های مبارزه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر 2نفراز همکاران و نیروهای پلیس ناجا به شهادت رسیدند و تعدادی از آن ها نیز مجروح شدند.

سردار مویدی در ادامه افزود: دراین عملیات ها نزدیک به45نفر از قاچاقچیان مجروح، 260هزار نفر دستگیر شدند که 80هزار نفر از آن‌ها مربوط به طرح جمع آوری معتادان و باقی آن‌ها قاچاقچیان خرد و کلان در سطح جامعه بودند.

وی گفت: پرونده های متشکله در زمینه موادمخدر 217هزار پرونده است که درسطح نیروی انتظامی و مبارزه با مواد مخدرتشکیل و بررسی شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه تصریح کرد: نزدیک به100قبضه سلاح سرد و گرم در طی عملیات هاکشف و ضبط شده است.

سردار مویدی بیان کرد: کشف این سلاح ها حاکی از آن است که وجود مواد مخدر در کشور تلفیقی از تروریست و موادمخدر است چرا که افرادی که مبادرت به حمل و قاچاق موادمخدر می‌کنند معمولا قبل از تهیه مواد مخدر اقدام به تهیه سلاح سرد و گرم کرده که این مسئله درکشور نسبت به دیگر نقاط جهان متفاوت بوده است لذا ما با قاچاقچیان صرف روبرو نیستیم بلکه با کسانی که به حمل سلاح و مواد می پردازند و موجب سلب امنیت و آرامش جامعه می شوند، مواجهیم.

وی افزود: مبارزه با موادمخدر در کشور به لحاظ شرایط ژئو پولیتیکی آن شرایط خاصی دارد و اهدافی که درپشت صحنه حمل مواد مخدر وجود دارد حکایت از تهدید امنیت و سلامت جامعه دارد که توزیع کنندگان موادمخدر آن را هدف خود قرار داده اند. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت:در سال جاری اقدامات خوبی را جهت برخورد با عناصر اصلی و شبکه های موادمخدر در سطوح بالا و نیز اقداماتی را نیز در جهت جلوگیری و برخورد با خرده فروشان در سطوح پایین  انجام داده ایم .

سردار مویدی درادامه تصریح کرد: کیفیت عملکرد پلیس ناجا در مبارزه با موادمخدر به لحاظ استفاده از نیروهای متخصص و به کاربردن و اتخاذ تکنیک‌های جدیدقابل قبول بوده و سعی و تلاش آن بر تنگ کردن عرصه برای قاچاقچیان موادمخدر است.

وی افزود: امسال کشفیات ما در استان سیستان و بلوچستان 140درصد بوده است که مویدعملکرد خوب این نهاد و توفیقات حاصله آن در شرق کشور است .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: پلیس ناجا عزم جدی درجهت مبارزه با خرده فروشان و جمع آوری معتادان درسطح کشور دارد.

سردار مویدی در ادامه تصریح کرد: امسال رویکرد جدیدی در سطح مبارزه با موادمخدر توسط پلیس ناجا صورت گرفت که با تعامل بین پلیس ناجا ، شهرداری تهران و دستگاه قضایی تهران در امر جمع آوری معتادان متجاهر اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در بحث ضربه زدن به شبکه ها و باندهای قاچاق موادمخدر که در استان‌های سیستان و بلوچستان ، کرمان، قم، البرز و تهران فعالیت داشتند پلیس ناجا اقدامات خوبی را انجام داد و درنهایت این شبکه های پیچیده را کشف و نزدیک به 10 نفر از عناصر اصلی آن‌ها را دستگیر و  3تن مواد مخدر از آن‌ها کشف و ضبط کرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: پلیس ناجا حدود یک سال روی شناسایی و کشف این شبکه ها از مناطق مرزی کشور تا شهرتهران اقدام کرد که در نهایت عوامل اصلی و داخلی آن‌ها در کشور شناسایی شده و سایر عناصر اصلی که در خارج از مرزهای کشور به صورت مافیا فعالیت  دارند تحت پیگرد قانونی و درحال شناسایی هستند.

سردار مویدی در رابطه با کشف آشپزخانه و لابراتوارهای تولید موادمخدر ادامه داد:پلیس ناجا توانست 140آشپزخانه را که مبادرت به تولید موادمخدر از نوع شیشه می کردند کشف و عناصر اصلی آن‌ها را دراختیار مراجع قضایی قرار دهد.

وی درادامه افزود:با توجه به تلاش های پلیس ناجا و همچنین همکاری مردم درجهت شناسایی و دستگیری باندهای توزیع کننده مواد مخدر به خصوص شیشه شاهد کاهش 40درصدی آمار آشپزخانه ها هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در رابطه با عملیات های انجام شده درسال جاری گفت: نزدیک به 1500عملیات که با اطلاعات و آمادگی کامل یگان های رزمی و مرزبان های کشور در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور انجام گرفته است که نسبت به سال گذشته افزایش 15درصدی عملیات ها و تحرکات پلیس ناجا را نشان می دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار