یاسوج ؛

نبود بازارچه صنایع دستی عامل پایین بودن درآمد گردشگری یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایین بودن درآمد استان از صنعت گردشگری گفت: نبود بازارچه صنایع دستی از علل اصلی پایین بودن درآمد صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری ، با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان مهمترین عامل توسعه استان مشخص شده است، گفت: در سال جاری حضور گردشگران داخلی در استان رشد 11 درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: د هشت ماه سال جاری یک‌هزار و 680 گردشگر خارجی به استان سفر کرده که نسبت به سال گذشته که یک‌هزار و 20 نفر گردشگر خارجی میهمان استان بودند، رشد قابل توجهی داشته است.

وی برگزاری جشنواره‌های مختلف را زمینه‌ساز معرفی هر چه بیشتر استان به گردشگران داخلی و خارجی دانست و اظهار کرد: جشنواره برفی دنا، جشنواره تابستانه، جشنواره عشایر و سایر جشنواره‌ها می‌تواند در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد  نقش داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر سرانه درآمد استان از صنعت گردشگری مطلوب نیست، افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری، درآمد گردشگری داخلی استان 120 میلیارد تومان و گردشگری خارجی 94 میلیون دلار در افق 1404 پیش‌بینی شده است.

وی نبود بازارچه برای عرضه محصولات استان را از جمله دلائل پایین بودن سهم استان از صنعت گردشگری دانست و افزود: ایجاد بازارچه دائمی برای فروش محصولات و سوغات استان لازم و ضروری است و در صورت ایجاد این بازارچه درآمد گردشگری استان افزایش خواهد داشت.

باقری با اشاره به قابلیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود آثار و ابنیه‌های تاریخی، چهار فصل بودن استان، وجود بیش از 19 روستای هدف گردشگری، تنوع زیستی گیاهی و جانوری، وجود بیش از 54 قله بالای 4 هزار متر ارتفاع با قابلیت کوهنوردی، داشتن پیست اسکی کاکان، وجود بیش از 300 امامزاده و ...همه از عواملی ظرفیت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری ورزش و جوانان استان برای تجهیز پیست اسکی کاکان شد و افزود: نبود پیست‌کوب و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز در پیست کاکان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی در پایان از واگذاری برخی از امکان گردشگری استان به بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: منطقه تفریحی گردشگری شلال‌دان، پارک جنگلی یاسوج و چند اردوگاه تفریحی به بخش خصوصی واگذار شد.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.