عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی از فعالیت 30 تا 40 درصدی ظرفیت واحدهای صنعتی خراسان رضوی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرامرز مرادی در ارتباط با علت تشدید بیکاری در خراسان رضوی گفت: اینکه امسال آمار بیکاری در استان افزایش یافته دلایل مختلفی دارد اما می‌توان گفت مهم‌ترین علت آن فعال نبودن واحدهای صنعتی بوده که با ظرفیت پایین خود کار می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای صنعتی خراسان رضوی با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و برخی نیز به خاطر مشکلات عدیده‌ای که دارند نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در آستانه تعطیلی قرار دارند.

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی نبود نقدینگی است و متاسفانه وقتی در این راستا اقدام به جذب تسهیلات می‌کنند با نرخ تسهیلات بالای بانکی مواجه می‌شوند که نه تنها مشکلی از آنها حل نمی‌کند بلکه آنها را دچار مشکلات جدیدی نیز می‌کند.

مرادی افزود: هم‌اکنون صنعتگران نیازمند مشوق‌هایی هستند که از سوی دولت وضع شود تا از این طریق کالاهای تولیدی انبار شده وارد بازار و تحریک تقاضا ایجاد شود.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.