ارنست: تخفیف تحریم‌های ایران، پس از برداشتن همه گام‌ها ممکن می‌شود

سخنگوی کاخ سفید گفت: آغاز تخفیف تحریمهای ایران پس از تبعیت ایران از توافق و تایید جامعه بین المللی از طریق آژانس ممکن خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید با اعلام این مطلب گفت: آنچه ما گفتیم این است که تا زمانی که ایرانی ها گام هایی را که در توافق برای برچیدن بخش اعظم برنامه هسته ای توصیف شده است، برندارند، جامعه بین المللی و مطمئنا آمریکا تخفیف تحریم ها را برای ایرانی ها فراهم نخواهند کرد.

علاوه بر این، ما بر اساس حرف ایرانی ها اقدام نمی کنیم بلکه ناظران بین المللی می توانند درباره تبعیت ایران از توافق و برداشتن اقداماتی که آنها توافق کردند، راستی آزمایی کنند. ایران پیشرفت هایی  در این مسیر داشته است.

وی افزود:آنها چند هفته پیش بیست و پنج هزار پوند اورانیوم غنی شده را از کشور خود خارج کردند. این بر اساس تعهد آنها برای کاهش نود و هشت درصدی ذخایر اورانیوم است.

همچنین الزاماتی برای راکتور آب سنگین اراک وجود دارد. آنها لازم است قلب راکتور را بردارند و با بتون آن را پر کنند تا به راکتور بی خطر تبدیل شود. این موجب بسته شدن مسیر پولوتونیوم برای رسیدن به تسلیحات هسته ای خواهد شد.

ارنست در ادامه، گفت: زمانی که ایران همه گام ها را بردارد و جامعه بین المللی از طریق آژانس بین المللی انرژی هسته ای بتواند درباره تبعیت ایران از توافق راستی آزمایی کند، فقط آن زمان ایران شروع به دریافت تخفیف تحریم ها خواهد کرد. زمان آن بستگی به ایران دارد. زمانی که آنها مفاد این توافق را اجرا کنند، ما ساختار قوی برای راستی آزمایی تبعیت آنها از توافق داریم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۴
خفه شو .آدمکشای سیری ناپذیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۴
سیاست امریکا دوگانگی و دروغ است.خدا نکنه دبه کنند و گولمان بزند.ایران باید حواسش جمع باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ دی ۱۳۹۴
قاطی کرده مگه میخواهیم خرید کنیم تخفیف بده نفهمه دیگه کاریش نمیشه کرد .نفهم .احمق بی شعور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۲ دی ۱۳۹۴
بلاخره تخفیف یا لغو تحریم؟
این دو تا کلمه خیلی باهم فرق دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۴
تحفیف تحریم ها دیگه چه صیغه ایه باید تحریم ها کاملا برداشته شوند و گرنه نباید قلب راکتور رو دربیاورند تا سخنانشان را اصلاح کنند
آخرین اخبار