چهار تروریست انتحاری با یورش به فروشگاه الجوهره در منطقه الجدیده خود را میان مردم منفجر كردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهار تروریست انتحاری با یورش به فروشگاه الجوهره در منطقه الجدیده در شرق بغداد خود را میان مردم و نیروهای امنیتی منفجر كردند و تعداد دیگری همچنان با ماموران درگیر هستند که به دنبال آن هشت شهروند و کشته و بیست و پنج نفر نیز زخمی شدند.

وزیر كشور و فرمانده عملیات بغداد و رئیس كمیسیون امنیت مجلس به محل حادثه امده اند. كل منطقه هم محاصره شده است و دولت تمامی ورودی های بغداد را مسدود كرد و درگیری ها ادامه دارد و از تعداد گروگان های احتمالی در این فروشگاه بزرگ خبری نیست. همچنین گفته شده تك تیراندازهای تروریست روی بام ساختمان مستقر شده اند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از فرماندهی عملیات مشترک در بغداد اعلام کرده است همه مهاجمان مسلح که به این مرکز تجاری حمله کرده بودند کشته شده اند.

در خبر دیگری منابع امنیتی و پزشکی عراق روز دوشنبه از کشته شدن دوازده نفر در گروگان‌گیری در یک مرکز تجاری در بغداد خبر دادند.
یک مسئول پلیس بغداد گفت: نیروهای امنیتی بر این مرکز تجاری کاملاً سیطره دارند.

وی افزود: مهاجمان کشته و گروگان‌ها آزاد شده‌اند. این مرکز تجاری در یکی از مناطق تجاری شیعه‌نشین در شرق بغداد قرار دارد. پیشتر ستونی از دود در منطقه الجدیده بغداد مشاهده شده بود.

به گفته یک مقام وابسته به وزارت کشور عراق، شمار نامشخصی از افراد مسلح بعد از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، در خیابان تیراندازی کردند و با نیروهای امنیتی درگیر و سپس وارد این مرکز تجاری شدند.

در همین حال، بنا به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ در پی وقوع دو انفجار در منطقه المقدادیه بغداد پایتخت عراق بیست و سه نفر کشته و چهل و چهار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۴
مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ دی ۱۳۹۴
اینها هم کار عربستان است
بعد چند سال رفت کنسولگری رو اونجا فعال کرد
رفته شیعیان اونجا را هم بکشتن بدهد.
نامرد
آخرین اخبار