یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد همزمان با لغو تحریم‌های هسته‌ای، باید اقدامات بازدارنده جدیدی علیه ایران اتخاذ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» امروز (دوشنبه)، با انتشار گزارشی درخصوص برنامه‌های‌ نظامی ایران نوشت: «آمریکا احتمال دارد هفته آینده، طبق تعهدات خود درقبال برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، تحریم‌های هسته‌ای ایران را لغو کند. از سوی دیگر، این کشور باید تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال کند. دولت اوباما با زیرکی در حال آماده‌سازی دور جدیدی از اقدامات بازدارنده علیه ایران است. تحریم‌های جدید در واکنش به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد از سوی ایران بدلیل آزمایش‌های اخیر موشک‌‌های بالستیک است.»

نگارنده گزارش سپس مدعی شده است: «مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 معتقدند آزمایش‌ موشک‌های بالستیک از سوی تهران، ثابت می‌کند این توافق شکست خورده است. از سوی دیگر، توقف برنامه‌های موشکی ایران از مفاد برجام نیست. تا پیش از دست‌یابی به توافق، برنامه هسته‌ای ایران و احتمال ساخت بمب اتمی بوسیله این کشور همواره بزرگترین خطر از سوی تهران محسوب می‌شد. با این وجود، نباید از دو آزمایش موشکی ایران در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال گذشته، غافل شد. تهران با تقویت قابلیت تحرک موشک‌های بالستیک و افزایش بُرد آن‌ها، در حال توسعه سامانه موشکی خود است. موضوع نگران‌کننده در این خصوص، همکاری تهران با پیونگ‌یانگ است که اکنون سلاح اتمی در اختیار دارد... ایران بارها تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای محدود کردن فعالیت‌های موشکی این کشور، ناکام گذاشته است. تهران می‌گوید توسعه برنامه موشکی با هدف تقویت سامانه دفاعی این کشور صورت می‌گیرد.»

در ادامه گزارش آمده است: «رئیس‌جمهور ایران به سرعت در حال آماده‌سازی مقدمات اجرای مفاد برجام است... تهران ذخیره اورانیوم غنی‌شده خود را به روسیه تحویل داده است. در صورتی که ایران دیگر به دیگر تعهدات خود از جمله جمع‌آوری 13000 سانتریفیوژ تأسیسات هسته‌ای خود عمل کند، شش قدرت جهانی 100 میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه‌شده این کشور را آزاد خواهند کرد. از سوی دیگر، تردید کاخ‌سفید در اجرای تحریم‌های جدید موشکی علیه ایران، خشم نمایندگان کنگره را برانگیخته است. مقطع کنونی برای طرفین توافق هسته‌ای بسیار بحرانی است. افزایش تنش‌ها میان تهران و ریاض نیز بر حساسیت این موضوع افزوده است.» 
  
نگارنده گزارش در پایان با طرح ادعاهای بی‌اساس، می‌نویسد: «باید تحریم‌های جدید را علیه تهران اعمال کرد. تحریم‌های هسته‌ای اعمال‌شده علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای مرتبط با برنامه اتمی ایران، نتایج مثبتی داشت. برای توقف اقدامات و فعالیت‌های غیرقابل ایران، لازم است فشارها را بر این کشور افزایش داد.»   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۲ دی ۱۳۹۴
پس فردا میان میگن حتی کبریت هم ممنوعه واس روشن کردن کبریت تحریم میکنیم,اینا نقطه ضعف ایران رو تحریم اقتصادی میدونن و این ی ضعف سیاسی واس خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۲ دی ۱۳۹۴
اینو بدونیداگه ی قدم واسه هردشمنی بری عقب اوصدقدم واسه نابودیت میاد جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۲ دی ۱۳۹۴
بشین بابا حوصله داری...چشم موشکم تعطیل .دیگه چی کافه گلاسه ایی چیزی میل ندارید تعارف نکنید توروخدا.
ان شاالله تا نابودی اسرائیل پیش میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۴
اینها دنبال چیز دیگه ای هستن.
موشک بالستیک = نابودی اسرائیل
فقط از این میترسن. بعدشم هر بلایی بخوان سر ملت بیارن
چون میدونن کوچکترین اقدام علیه کشورمون = هزاران موشک بر سر اسراییل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۴
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۱ دی ۱۳۹۴
چه توقعاتی!!!
پس اینهمه تونل موشک واسه چی کندیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۱ دی ۱۳۹۴
به حول قوه الهی موشک های با لستیک ایران جهت فتح رازهای پنهان فضا نوردی حضور در کره ماه و مریخ ادامه خواهیم هیچ شکی در ان نیست.
آخرین اخبار