مشاور بانک مرکزی با تأکید بر اینکه با اجرای برجام تمام ذخایر ارزی ایران آزاد می‌‎شود و عرضه ارز افزایش می‌یابد، گفت: نوسانات نرخ ازر پایدار نیست.

نوسانات نرخ ارز پایدار نیست/ شکسته شدن نرخ ارز پس از اجرای برجامبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول دری اصفهانی  عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده ایران امروز در حاشیه نشست رئیس اتاق ایران با مدیران عامل بانک‌های کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران گفت: نوسانات نرخ ارز به هیچ وجه پایدار نیست چرا که ارز مانند سایر کالاها تابع عرضه و تقاضا است.

وی افزود: در طی سال‌های تحریم دسترسی ما به ذخایر ارزی محدود بوده و طبق برجام از روز اجرا تمام ذخایر ارزی ایران آزاد می‌شود و عرضه ارز در مقایسه با امروز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: مردم نباید گول این موضوع را بخورند که قیمت ارز افزایش می‌یابد چرا که با دسترسی به ذخایر ارزی عرضه آن در بازار افزایش می‌یابد و نرخ‌ها به تبع این موضوع شکسته می‌شود.

دری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات بانک مرکزی گفت: هدف بانک مرکزی این است که تا روز اجرای برجام  نواقص موجود را رفع کند و یکی از مباحثی که باید به آن توجه شود برقراری روابط کارگزاری است چرا که اگر روابط کارگزاری نباشد پولی رد و بدل نمی‌شود که در این راستا بانک مرکزی اقداماتی را انجام داده و به نتایج خوبی نیز دست یافته است.

عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: اگر طرف خارجی بخواهد خودش فاینانس بیاورد از طریق موسسات بین‌‎المللی اقدام می‌کند و این موسسات تا زمانی که پوشش بیمه‌ای از طریق آژانس‌های صادراتی مهیا نباشد فاینانس را نمی‌دهند و در این راستا ارتباط با آژانس‌های صادراتی نیز جزء اولویت‌های ما قرار گرفته است.

دری تصریح کرد: ما با چندین شرکت و آژانس‌های صادراتی مذاکراتی را انجام داده‌ایم و اولین شرط آنها برای برقراری مجدد روابط پرداخت معوقات بود که دلیل به وجود آمدن این معوقات بلوکه کردن دارایی‌های ایران و بسته شدن کانال‌های بانکی بود که با اجرای برجام این موضوع نیز حل خواهد شد.

به گفته عضو بانکی و مالی گروه مذاکره کننده ایران مسئله دیگری که باید در دستور کار قرار بگیرد بحث بازیافت سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران در صورت تحریم مجدد خواهد بود که باید به این موضوع نیز توجه شود که این بازیافت به چه صورت باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار