مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۱۳نفر- سفر در بنادر مسافری و چند منظوره استان بدون وقوع هیچ گونه سانحه ناگوار دریایی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ ابراهیم ایدنی افزود: این میزان ترابری در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۴درصدی ترابری در  فعالیت های دریایی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت: هرمزگان از زیرساخت های مناسبی همچون ۱۰ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از ۸۰ شناور (لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیت بیش از ۵ هزار صندلی برخوردار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: بنادر مسافری هرمزگاتن بیش از ۹۵ درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و ۱۰۰ درصد حمل خودروی هموطنان به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.

ایدنی گفت: با ایجاد زیرساخت های مناسب و به کارگیری شناورهای ایمن و استاندارد مسافری، در تمامی روزهای سال، تردد به جزایر قشم و هرمز از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس و سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت صورت می گیرد.

وی افزود: بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز جابجایی مسافر و خودرو به جزیره کیش را بر عهده دارند.

استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از اقصی نقاط این سرزمین است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.