رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : براساس آخرین آمار سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، سهم اشتغال بخش کشاورزی از کل جمعیت معادل ۱۵و ۶ دهم درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ ناصر حیدری پوری سهم ارزش افزوده این بخش از ارزش افزوده استان ۹ و ۱ دهم در صد عنوان کرد.

وی با استناد به طرح راستی سنجی اطلاعات شناسنامه بهره برداران بخش کشاورزی افزود: ۳ میلیون و ۶۰۹ هزار نفر بهره بردار در این طرح ثبت اطلاعات شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از این تعداد ۲ و ۱ دهم درصد معادل ۷۷هزار نفر بهره بردار در هرمزگان مشغول فعالیت در بخش کشاورزی هستند.

حیدری پوری افزود: سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی در استان ۱۶۰هزار هکتار است که ۵۱درصد آن را محصولات زراعی و۴۹ درصد آن را محصولات باغی تشکیل می دهد.

وی گفت: امسال سطح زیرکشت محصولات زراعی ۸۱ هزارهکتار است و گوجه فرنگی ،گندم آبی و بادمجان به ترتیب رتبه اول تا سوم سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: سطح زیر کشت محصولات باغی در استان ۸۰ هزار و ۷۱۸ هکتار است و تولید خرما با ۱۴۸هزارتن درسال رتبه اول تولید را در میان محصولات باغی استان دارد.

حیدری پوری گفت: سالیانه بیش از ۲میلیون تن انواع محصولات زراعی وباغی در هرمزگان تولید و روانه بازارهای داخلی وخارجی می شود.

وی با اشاره به تولید ۲۲درصد ماهی و میگوی مورد نیاز کشور در هرمزگان افزود: در راستای تامین مواد پروتئینی و آبزی پروری، پرورش ماهی در قفس در دستور کار قراردارد.
 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.