رئیس اتاق ایران گفت: باید واقعیت‌ها در اجرای برجام مورد توجه قرار بگیرد و نباید اجازه بدهیم که انتظارات و توقعات بیجا شیرینی و حلاوت آن را از بین ببرد.

نباید انتظارات بیجا از برجام داشتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال‌پور رئیس اتاق ایران امروز در نشستی با مدیران عامل بانک‌ها و معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه کار بزرگی در اجرای برجام انجام شده است، گفت: باید واقعیت‌ها در اجرای برجام مورد توجه قرار بگیرد و نباید انتظارات بیجا شیرینی این موضوع را تلخ کند.

وی افزود: باید کم شدن توقعات مورد توجه قرار بگیرد و در حال حاضر تعداد زیادی ال سی آماده گشایش است و در روز اجرای برجام گشایش می‌شود و می‌توان گفت نزدیک 10 روز آینده برجام اجرا و تحریم‌ها لغو خواهد شد.

جلال‌پور به این نکته نیز اشاره کرد که باید آمادگی لازم برای شرایط جدید وجود داشته باشد تا بتوانیم بیشترین بهره را از اجرای برجام ببریم.

**گشایش 1000 ال سی در روز اجرای برجام

جلال‌پور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تأثیر زمان اجرای برجام بر بازار گفت: اگر چه بازار به دلیل تغییر در شرایط کشورهای همسایه و همچنین مسئله ایران و عربستان و افت قیمت نفت و وضعیت رکود نوساناتی را تجربه کرده اما نمی‌توان تمام نوسانات بازار را به روز اجرایی شدن برجام مرتبط کرد اگرچه بی‌تأثیر نیز نبوده است.

وی به سفر هیأت‌های تجاری خارجی در طی 9 ماه گذشته به ایران اشاره کرد و گفت: 350 هیأت تجاری و اقتصادی در طول این مدت از 48 کشور دنیا با بیش از 3 هزار و 700 نفر آمد و رفت کردند و 80 تفاهم‌نامه در این زمان امضاء شده و ارتباطات خوبی شکل گرفته است.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: اجرای این تفاهم‌نامه‌ها به روز اجرای برجام موکول شده و امیدواریم پس از آن قراردادها منعقد شود.

جلال‌پور تصریح کرد: بیش از هزار ال سی در روز اجرای برجام گشایش خواهد یافت و این ال سی‌ها در بخش مواد اولیه کارخانه‌ها و همچنین صنعت، نفت و گاز و پتروشیمی خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه بحث قیمت نرخ ارز اثر روانی بر اقتصاد کشور دارد، گفت: باید در این مسئله دقت شود تا اقتصاد کشور لطمه نبیند.

رئیس اتاق ایران به قیمت ارز در بودجه سال 95 نیز اشاره کرد و گفت: مشخص کردن یک قیمت برای نفت و ارز در بودجه به اعتقاد ما موجب فساد و ابهام می‌شود و پیشنهاد ما این است که دولت یک عدد ریالی مشخص را در بودجه در نظر بگیرد و با سیستم شناور مدیریت و عرضه و تقاضا و بازار رقابتی قیمت ارز را مشخص نماید.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/



برچسب ها: اقتصادی ، برجام ، جلال پور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار