مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمداز ورودبیش از دومیلیونو600 هزار گردشگر داخلی به این استان ظرف 9 ماه گذشته امسال خبر دادو گفت:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11درصد رشدنشان می دهد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج؛ محمود باقری  افزود: تعداد گردشگران خارجی به استان با حدود یک شبانه روز اقامت نیز در این مدت یکهزار و 680 نفر بود.

وی با بیان اینکه میزان ورود گردشگر داخلی و خارجی به استان در سال های اخیر بویژه دو سال گذشته رشد چمشیگری داشته ، افزود: بیشترین میزان وردود گردشگران مربوط به ایام بهار و تابستان است.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات موجود در شهرها و مناطق گرشگری استان جوابگوی نیاز ورود گردشگران نیست، اظهار کرد: بر اساس براوردهای انجام شده سهم درامدهای این صنعت در استان نسبت به ماینگین کشوری حدود 10 درصد پایین تر است.

باقری به برخی مشکلات و آسیب های جدی صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر ظرفیت محدود هتل ها و اقامتگاه ها در برخی ایام فصل کمبود بسیاری از امکانات رفاهی و زیرساخت در حوزه های مختلف بویژه در بخش راه و مبلمان شهری نیز موجب اقامت محدود گردشگر و در نتیجه درامد پایین این صنعت نسبت به میانگین کشوری است.

وی بسته بندی نامناسب و ضعف برندسازی در کالاها از جمله صنایع دستی و سوغات محلی استان را نیز یکی از فاکتوهای موثر در پایین بودن سهم درامدی استان از ورود گردشگران دانست.

باقری از برگزاری جشنواره برفی دنا در روزهای 15 و 16 بهمن امسال در صورت همراهی و تعامل سایر دستگاه های مختلف اجرایی و متولی در استان در پیست اسکی کاکان یاسوج خبر داد.

باقری از برخی دستگاه های متولی بویژه اداره کل ورزش وجوانان استان نسبت در این راستا ابراز گلایه کرد و افزود: با وجود درخواست های مکرر برای همکاری و تعامل بیشتر این دستگاه ها ولی تاکنون اقدام خاصی از سوی آنها انجام نشده است.

استان کهگیلویه وبویراحمد با شرایط اقلیمی متفاوت، وجود بیش از 450 بقعه متبرکه و امام زاده، حدود دو هزار اثر تاریخی شناسایی شده ، حیات وحش، وجود بیش از 50 قله بالای 4000 هزار متری، 700 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و سایر ظرفیت های متنوع توریستی و طبیعی سالانه مقصد گردشگران داخلی و خارجی در ایران و سایر نقاط جهان است.

استان کهگیلویه وبویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار کیلومترمربعی با جمعیتی افزون بر 700هزار نفر دارای هشت شهرستان است.

بویراحمد و دنا جزو مناطق سردسیری و شهرستان های باشت، گچساران ، کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی نیز اقلیم گرمسیری این استان را تشکیل داده اند.

این استان  با روان آب حدود 11 میلیارد مترمکعبی و رودخانه های خروشان به سرزمین رودهای پرآب نیز معروف است.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.