عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر، با قصور برخی از دستگاه ها ، به طورکامل ، اجرا نشده است.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قصور صورت گرفته در طرح جمع آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: این طرح در کلان شهرهایی مانند تهران ، تبریز و ... انجام شد اما آن گونه که باید بر اساس قانون به صورت جامع و کامل و سراسری در همه شهرها صورت می‌گرفت ، با قصور برخی از دستگاه های متولی ، متاسفانه به طور ناقص به اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه های متولی این امر بدلیل کمبود اعتبار و بودجه مورد نیاز، کم کاری کرده اند، افزود: کمپ های موجود دراین طرح به خودی خود کارایی ندارند و برای اجرای صحیح و تاثیر گذار آن ، به اقدامات بعد از ورود معتادان به کمپ نیازمندیم که در این راستا ، وزارت بهداشت و درمان برای تامین اقلام دارویی مورد نیاز باید پای کار باشد. 

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در بازدید از یکی از کمپ ها متوجه شدیم که با گذشت چند روز از انتقال معتادان هنوز اقدامات دارویی و درمانی انجام نشده  و با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که وزارت بهداشت و درمان استان مربوطه، در این خصوص قصور کرده است. 

سعیدی گفت: این طرح با هدف کاهش تاثیرات منفی بر روح و روان کودکان و نوجوانان و نیز حذف چهره نامطلوب حضور معتادان در سطح شهر به اجرا در آمد و بدیهی است تا همه دستگاه های ذیربط با یکدیگر همکاری نکنند، آن نتیجه ای که باید از اجرای آن گرفته شود هیچگاه رخ نخواهد داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۱ دی ۱۳۹۴
جمع اوری معتادان که تنها هدف این طرح نبوده رسیدگی و مراقبت های درمانیشان مهم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ دی ۱۳۹۴
با سلام
از زمانی که این طرح اجرا شد بسیار شاهد بودم که برخی از معتادانی که برای مصرف اصرار به خارج شدن از خانه را داشته اند در منزل خود مانده و حداقل با نظارت خانواده به انها رسیدگی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ دی ۱۳۹۴
طرحی که در نظر گرفته میشه وقتی دستگاه های مربوطه در اجراش سهل انگاری کنند مطمئنا به بن بست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
کدوم طرح درست اجرا میشه که این یکی اجرا شه
آخرین اخبار