مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ایجاد مشاغل خانگی برای شناسایی ظرفیت زنان روستایی کشور در دستور کار است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از یاسوج؛فاطمه اشرفی گفت : جامعه زنان روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و ... نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های خوبی دارند اما جای کار و فعالیت همچنان در استان وجود دارد.

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: عمده‌ترین شاخص توسعه‌نیافتگی، در روستاها و مناطق روستائی است که از این رو تقویت مشاغل خانگی در افزایش ظرفیت اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی مؤثر است.

وی تصریح کرد: حمایت از مشاغل خانگی در مناطق روستایی به نحوی که موجب تضعیف بنیان خانواده نشود در دستور کار است.

این مسئول با بیان اینکه گسترش صنایع دستی در بین جامعه زنان روستایی باعث ایجاد مشاغل خرد و صنایع کوچک می‌شود، گفت: صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مطرح شدن در سطح ملی و منطقه‌ای را دارد.

اشرفی از ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی زنان استان در سال آینده خبر داد و افزود: نمایشگاه تولیدات صنایع دستی زنان روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد اردیبهشت سال آینده در استان برگزار می‌شود که برگزاری این نمایشگاه در معرفی محصولات و همچنین خود استان کهگیلویه و بویراحمد نقش دارد.

وی سیاست دولت را حمایت همه جانبه از مشاغل روستایی دانست و افزود: حمایت از مشاغل روستایی برای بالا بردن منابع اقتصادی روستائیان برنامه‌ریزی و ابلاغ شده که مسئولان استانی موظف به اجرای آن هستند.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: مشاغل خانگی ، ظرفیت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.