رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور با انتقاد از کلیشه‌شدن افراد به خاطر تحصیلات آکادمیک گفت: هنرمند وظیفه دارد کلیشه‌ها را بشکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی گودرزی دیباج در افتتاحیه نمایشگاه آثار نقاشان همدانی اظهار داشت: یک‌شکل شدن و کلیشه شدن از نتایج سیستم ترمی- واحدیست چون در این شیوه هیچ علاقه‌ای میان شاگرد و استاد ایجاد نمی‌شود. 
وی ادامه داد: برخی‌ها از سیستم مکتب‌خانه‌ای ایراد می‌گیرند که باعث شبیه شدن شاگرد به استاد می‌شده اما شما هیچ شاگردی را نمی‌ینید که دقیقا شبیه استاد خود شده باشد و در‌‌نهایت فقط ردپای استاد در آثار ایشان دیده می‌شد. 

گودرزی با اشاره به اینکه در تمام رشته‌های هنری و ادبی به خاطر سیستم ترمی-واحدی خلاقیت ازبین می‌رود افزود: این سیستم ایجاد هیجان می‌کند اما این هیجان منجر به تولید اثر نخواهدشد چون این دو با هم متفاوت هستند، در این بین جرقه‌هایی هم هست اما به جایی نمی‌رسد. 

دیباج با اشاره به اینکه هنرمند باید این کلیشه‌ها را بشکند گفت: آثار هنرمندان خوزستان با همدان و تهران و تبریز و بقیه شهر‌ها هیچ فرقی نمی‌کند و به گمان من اگر روی افرادی سرمایه‌گذاری کنیم که تحصیلات آکادمیک هنری نداشته باشند بعد از چندسال خروجی بهتری خواهیم داشت. 

گفتنی است، نمایشگاه آثار نقاشان همدانی، ۱۹ دی‌ماه با حضور هنرمندانی از تهران و همدان و همچنین مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در نگارخانه ابوالفضل عالی افتتاح شد. 

در این نمایشگاه ۳۰ اثر از ۱۵ هنرمند همدانی ارائه شده است که با تکنیک‌های مختلف و در اندازه‌های متفاوت کار شده‌اند. 

ترکیب مواد روی بوم، اکریلیک روی بوم، ترکیب مواد روی مقوا و رنگ روغن روی بوم از تکنیک‌هایی است که در این آثار به کار گرفته شده و سمیه بیات، تقی حجاریان، وحید خزایی، سپیده نوروزی، شهرزاد بیاتی، سعید دولتی، مهدی پرستار شهری، رضا خدابنده لو، امیرمهدی قدوسی، مهناز فتحی، سجاد حبیبی، احمد فتوت، فرزانه سروندی، آذین مولوی و غلامرضا شاملو از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.