مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از اهدای 7 هزار و 132 جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن مسعودیان راد گفت: تاکنون 7 هزار و 132 جهیزیه تامین شده است که حدود هزار و 400 نفر در مشهد و 4 هزار نفر نیز در نوبت هستند که امیدواریم تا پایان سال این 4 هزار جهیزیه هم پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از نیاز خانواده‌هاست، تصریح کرد: فقط تهیه جهیزیه ملاک اصلی کار مانیست بلکه ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزش‌ها و مهارتهای زندگی در راستای ازدواج صحیح مهمتر از اینهاست که باید این اقدامات استمرار داشته باشد.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه تاکنون در بخش مالی جهت تامین جهیزیه 142 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهارداشت: تامکین هرجهیزیه بالغ بر 20 میلیون ریال بوده که اکنون سرانه این مبلغ به 50 میلیون ریال برای هر نوعروس افزایش یافته است.

وی افزود: تنها در بحث جهیزیه تکیه نمی‌کنیم بلکه در زمینه‌های اشتغال خانگی و صنعتی و همچنین در خصوص ازدواج مجدد زنان بی سرپرست هم اقداماتی انجام داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: تا سال آینده مرکز مشاوره برای زوج‌های جوان و همچنین دانشجویان مزدوج با موضوع ازدواج آسان با فرهنگ رضوی در استان برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 150 زن بی سرپرست ازدواج مجدد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: اگر رسیدگی‌ها و آسیب‌های شدید جامعه را سازندگی و به صورت جدی پیگیری نکنیم شاهد بیش از حد زنان بی سرپرست در استان خواهیم شد.

انتهای پیام/ب

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.