به منظورارتقای کیفیت دومین جشنواره نوجوان خوارزمی ، نخستین همایش ناظران فنی این جشنواره در سالن اجتماعات آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازلرستان؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هدف از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را ، ایجاد بستر مناسب و متنوعی از فعالیت های علمی ، پژوهشی ، مهارتی و در عین حال با نشاط در جهت نشو ونمای استعدادهای دانش آموزان و تحقق یادگیری پایدارذکر کرد و گفت : این جشنواره در 700آموزشگاه دوره اول متوسطه با شرکت 68هزار دانش آموز لرستانی در 4مرحله آموزشگاه ،منطقه و شهرستان ،استان و کشور برگزار خواهد شد.

کریمی فر شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان را یک سیاست راهبردی برشمرد و گفت : آموزش و پرورش در قالب این جشنواره تلاش می کند تا پژوهش مداری و برنامه محوری را به کلاس های درس کشانده و دانش آموزان را با خلاقیت ،نوآوری ،کارآفرینی و ابتکار آشنا نماید .

وی خلاقیت وداشتن طرح و برنامه را برای آموزش و پرورش کارآمد و پیشرو یک ضرورت برشمرد و گفت : خلاقیت یک مهارت است که قابل یادگیری است .

کریمی فر در ادامه به ضرورت یاددهی در آموزش تاکید کرد و گفت : باید یاددهی را جایگزین یادگیری کرد و یادگیری هم برای بهتر زیستن باشد نه نمره گرفتن .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به لزوم پیگیری جدی برنامه ها تاکید کرد و گفت : باید کیفیت گرایی را جایگزین کمیت گرایی کرد و برنامه ها را تا حصول نتیجه پیگیری کرد .

وی ارتقاء جایگاه کنکور و میانگین نمرات نهایی را دو رویکرد مهم در ارتقای کیفیت آموزش برشمرد و گفت : باید از رویکرد سنتی خارج شد و به سمت نوآوری و بالندگی حرکت کرد .

کریمی فر نقش معلمان را در اجرای بهینه جشنواره نوجوان خوارزمی موثر قلمداد کرد و گفت : معلمان با توجه به حضور در صف و مدیران هم در نقش هدایت گری و اجرای مطلوب طرح می توانند دستیابی به اهداف را تسهیل کنند .

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد هم در سخنانی به بیان گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت : دانش آموزان حضوری بانشاط در اولین جشنواره نوجوان خوارزمی داشتند .

بهمنیان کارآفرینی ،نوآوری ،تحقیق و پژوهش را مهمترین رویکرد جشنواره ذکر کرد و گفت : گذر از یادگیری های سطحی و حافظه محور و دستیابی به یادگیری های عمیق و مفهومی در آموزش و پرورش یک ضرورت است .

در ادامه از 5نفر از دانش آموزان موفق در مرحله کشوری اولین جشنواره نوجوان خوارزمی تجلیل شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.