کارشناس پتروشیمی گفت: در شرایط کنونی برای بهبود صنعت پتروشیمی باید اعتماد سازی شکل بگیرد و اعتماد سازی هم به حرف نیست و باید در عمل به نمایش گذاشته شود.

عیسی مشایخی کارشناس صنعت پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچگونه تردیدی نیست که شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران به عنوان بازوی صادراتی محصولات پتروشیمی مي تواند باقی بماند گفت: در شرایط کنونی نظاره گر این موضوع هستیم که اکثر شرکتهاي پتروشیمی در بدنه خود واحد بازرگانی مستقل را ایجاد کرده اند که این امر برای شرکت بازرگانی پتروشیمی مناسب نیست.

مشایخی گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی در مقطعی، کل صادرات تولیدی محصولات پتروشیمی را در اختیار داشت اما هم اکنون شرکتها تمایلی برای همکاری ندارند و این امر به یک سری مشکلات بر مي گردد.

وی با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی پتروشیمی در بازه زمانی نتوانست اعتماد این شرکتها را جلب کند بیان داشت: در زمان گذشته همه شرکتهاي پتروشیمی دولتی بودند و فرقی نمي کرد عواید حاصل از فروش محصولات در کدام حساب قرار مي گرفت اما در شرایط کنونی تسویه به هنگام و اینکه آیا محصولات به بهترین قیمت به فروش رسیده اند از دیگر مشکلات در رابطه با همکاری با شرکت بازرگانی پتروشیمی است. 

مشایخی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید اعتماد سازی شکل بگیرد و اعتماد سازی هم به حرف نیست و باید در عمل به نمایش گذاشته شود گفت: در حقیقیت دیوار بلند اعتماد آنقدر تخریب شده است که شرکتها عقیده دارند اگر دیوار جدید ساخته شود بهتر از ترمیم و بازسازی آن است، شرکت بازرگانی پتروشیمی بایستی هر چه سریع تر در تعامل سازنده با شرکتهای تولیدی اطمینان آنان را در این مورد بدست بیاورد تا بتواند سهم از دست رفته را دوباره بدست آورد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار