یک عضو کمیسیون صنایع، معادن مجلس گفت: ما می‌توانیم با قانونگذاری مناسب مناطق آزاد را به رکن واردات تبدیل نکنیم.

سرمایه گذاری در مناطق آزاد نباید فراموش شود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدهادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در حاشیه جلسه علنی امروز در یک نشست خبری، با اشاره به لایحه مناطق آزاد و مسائل پیرامون این لایحه در مجلس گفت: این لایحه به دلایل زیادی رای لازم را از مجلس کسب نکرد و در حال حاضر در کمیسیون مربوطه در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بنده موافق تصویب لایحه مناطق آزاد و تجاری بودم، افزود: معتقدم این لایحه ظرفیتی برای تولید و سرمایه‌گذاری کشور در مناطق آزاد فراهم می‌کند.

نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی بسر می‌بریم، تاکید کرد: امکان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کم و یا وجود ندارد و به خاطر فرصت‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی وجود دارد، باید بیش از پیش به دنبال ایجاد مناطق آزاد در کشور باشیم، چرا که این امر می‌تواند کشور را از شرایط سخت اقتصادی دور نگاه دارد.

حسینی در ادامه با اشاره به موقعیت استان مازندران در ایجاد مناطق آزاد و تجاری گفت: تعداد زیادی از کشورهای حاشیه دریای خزر به محصولات کشاورزی ما نیاز دارند و ما می‌توانیم به کشورهای استقلال یافته شوروی سابق که هیچ گونه تولید مرکبات ندارند، مرکبات صادر کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه استان مازندران در صنعت تولید ماهی و مرغ یکی از استانهای برتر کشور است، تصریح کرد: در حالی استان مازندران تولیدکننده برتر مرغ و ماهی است که قیمت تولیدات همواره از قیمت عرضه پایین‌تر است که این مسئله می‌تواند در شرایط صادرات سودآور باشد.

حسینی با بیان اینکه برخی موضوع مناطق آزاد را به ارکان واردات کشانده‌اند، تصریح کرد: بنده باید در جواب این افراد بگویم که نگاه ما به واردات بود و همواره به صادرات فکر می‌کنیم، چرا که در حال حاضر تولیدات زیادی داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار داشت: نباید فرصت تبدیل محصولات به فرآوری‌های دیگر از بین برود.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، گفت: معقتدم باید امکان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد فراهم شود تا بتوان به نحو احسن صادرات به کشورهای دیگر داشت.

وی تصریح کرد: قطعا ما می‌توانیم با قانونگذاری مناسب مناطق آزاد را به رکن واردات تبدیل نکنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، صنایع ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار