رهبر کره شمالی در اظهاراتی اعلام کرد کشورش آزمایش بمب هیدروژنی را برای دفاع از خود برابر تهدید آمریکا به جنگ هسته‌ای، انجام داده است.

کیم جونگ اون: آزمایش هیدروژنی ما برای دفاع از خود در برابر تهدید آمریکا بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اعلام کرد کشورش آزمایش بمب هیدروژنی را برای دفاع از خود برابر تهدید آمریکا به جنگ هسته‌ای انجام داده است. 

خبرگزاری کره جنوبی به نقل از رهبر کره شمالی افزود: این اقدام (آزمایش بمب هیدروژنی،) حقی حاکمیتی است که هیچ کس نمی‌تواند از آن انتقاد کند. 
 
کیم افزود: «آزمایش بمب هیدروژنی جمهوری خلق دموکراتیک کره اقدامی برای دفاع از خود و برای دفاع مطمئن از صلح در شبه جزیره کره و امنیت منطقه‌ای برابر خطر وقوع جنگ هسته‌ای بود که عامل آن امپریالیسم به رهبری آمریکا است.» 

وی تاکید کرد: «این یک حق قانونی برای یک کشور دارای حاکمیت و اقدامی عادلانه است که هیچ کس نمی‌تواند از آن انتقاد کند.» 
 
خبرگزاری کره جنوبی افزود کیم به اهمیت همزمانی این آزمایش با سال برگزاری کنفرانس حزب که «نقطه تحول تاریخی در تکمیل ایدئولوژی انقلابی جوچی» خواهد بود اشاره کرد. 
 
 «جوچی» ایدئولوژی کره شمالی است که کیم ایل سونگ بنیانگذار و پدربزرگ رهبر کنونی کره شمالی آن را بنیان گذاشته است. 

این خبرگزاری افزود کیم این اظهارات را در بازدید از وزارت نیروهای مسلح خلق کره شمالی بیان کرد. 

چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که روز چهارشنبه انجام شد خشم آمریکا و چین را برانگیخت. دولت آمریکا و کار‌شناسان تسلیحاتی درباره ادعای کره شمالی در خصوص اینکه این بمب، هیدروژنی بوده است ابراز تردید کرده‌اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۴
دمشون گررررررم
کاش یکیشو تو آمریک امتحان میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۰ دی ۱۳۹۴
ماهیچ نیازی به توافق با امریکا نداریم با توجه به قدرت و توان خودمان مانند کره شمالی عمل کنیم تادشمنان بدانند با زورگویی راه به جایی نخواهند برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ دی ۱۳۹۴
درود بر این منطق
ما هم باید یاد بگیریم که روش برخورد با لفاظی های آمریکا باید اینگونه باشه
آخرین اخبار