«جب بوش» داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید برادرش -جرج بوش- جدی‌ترین دوست اسرائیل در تاریخ مدرن بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاآرتص نوشت: «جب بوش» داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه می گوید در صورتیکه به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، اسرائیل را وادار به برگزاری مذاکرات صلح با فلسطینیان نخواهد کرد، مگر آن که فلسطینیان شماری از پیش شرط های مطرح شده را اجرایی کنند از جمله «متوقف کردن روند انزجار از ایجاد یک کشور یهودی و کل یهودیان در مجموع.»

بر اساس این گزارش، این نامزد جمهوری‌خواه گفت برادرش -جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا- «قدرتمندترین دوست اسرائیل در تاریخ مدرن» بود و اگر او به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود قصد ندارد راه حل ایجاد دو کشور را به منظور پایان دادن به درگیری ها بین اسرائیل و فلسطینیان پیگیری کند یا آن که اسرائیل را برای حضور بر روی میز مذاکره تحت فشار قرار دهد.

او همچنین گفت دوران ریاست جمهوری جرج بوش الگوی او در زمینه روابط بین آمریکا و اسرائیل خواهد بود. او همچنین فلسطینیان را عامل بن بست در روند مذاکرات صلح دانست. جب بوش گفت آمریکا نباید اسرائیل را وادار به مذاکره با فلسطینیان کند تا زمانی که  فلسطینیان اعتبار لازم را به دست آورند و برای اجرای توافق صلح با اسرائیل مشروعیت سیاسی به دست آورند. او افزود فلسطینیان باید حق موجودیت اسرائیل را «در چارچوب مرزهای امن» به رسمیت بشناسند.

 بوش که بر اساس نظرسنجی های انجام شده، تنها هشت درصد از جمهوری خواهان از او حمایت می کنند برای هر گونه تلاش به منظور از سر گیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان دو پیش شرط قرار داد. او گفت: «فلسطینیان باید روند اعلام انزجار از تشکیل یک کشور یهودی و خود یهودیان را در مجموع متوقف کنند و همچنین باید روند آموزش به فرزندان خود را درباره تنفر از اسرائیل متوقف کنند.»

بوش همچنین تلاش کرد نگرانی های محافظه کاران را درباره جیمز بیکر مشاورش در امور سیاست خارجی کاهش دهد. گفته می شود جیمز بیکر در محافل خصوصی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل انتقاد و در کنفرانس جی استریت اعلام کرد از رویکردهای نتانیاهو در قبال راه حل ایجاد دو کشور «ناامید» شده است. جب بوش گفت بیکر «یک سیاست مدار و یک دوست است اما در ارتباط با اسرائیل توصیه هایی را پیشنهاد نمی دهد.»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۹ دی ۱۳۹۴
جورج بوش !!!!! چه دوستی !!!!!!
حکومتی غاصب و دست نشانده ، تحمیلی به منطقه !!!! جعلی !!!! جنایتکار و کودک کش !!!! متجاوز !!!! نژاد پرست !!!! قاچاقچی کواد مخد ر و اعضای بدن فلسطینی های بیچاره !!!!!!تروریست !!!!1 و دوئستی بنام جورج بوش جنایتکار بزرگ تاریخ بشریت و ننگ ملت آمریکا !!!!!
و حال جب بوش !!!!!!
آخرین اخبار