معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از توزیع حدود سه میلیون پاکت شیر رایگان در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا خرمی، در گفتگو با خبرنگاران گفت:2 میلیون و 928 هزار پاکت شیر استریل رایگان در بسته بندی با وزن 200 سی سی تا اردیبهشت سال آینده در مدارس این شهرستان توزیع می شود.

وی، آغاز توزیع شیر در مدارس کاشان را از نیمه آبان ماه یادآور شد و گفت: پاکت های شیر غنی شده با ویتامینD توسط سازمان دانش آموزی طی 50 نوبت در مدارس این شهرستان توزیع خواهدشد.

به گفته وی، پایش های مستمر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در زمینه ارائه و تولید شیرهای با کیفیت انجام می شود.

رییس سازمان دانش آموزی کاشان، کاهش سوء تغذیه و فقر، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان، افزایش بهداشت و کاهش هزینه های درمان، اصلاح الگوی مصرف و افزایش مصرف شیر و لبنیات را از اهداف توزیع شیر رایگان در مدارس برشمرد.

حجت الاسلامخرمی،توزیع شیر در مدارس به عنوان تغذیه سالم را یکی از ارکان داشتن جامعه سالم با شهروندانی سالم دانست و گفت: استمرار همکاری های بین بخشی دستگاههای مربوطه با آموزش و پرورش می تواند این فرهنگ را ترویج کند.

وی با اشاره بهاینکه تغذیه خوب، محیط مناسب و مراقبت های بهداشتی از جمله حقوق کودکان جامعه است تصریح کرد: اکثر کشورها نسبت به بهبود تغذیه کودکان، اقدامات موثری را انجام می دهند که اجرای برنامه شیر مدارس با توجه به نقش غیرقابل انکار آن در بهبود سلامت دانش آموزان، مورد توجه همه کشورهای جهان قرار گرفته است.

خرمی تاکید کرد: اجرای موفق برنامه شیر مدارس نیازمند توزیع منظم و پایدار شیر و استفاده از بسته های شیر با کیفیت و ایمنی بالا از نظر بهداشتی است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.