اصفهان؛

تخصیص 50درصد از بودجه 95 به مباحث زیست محیطی و ترافیکی

بیش از 50 درصد از بودجه سال 95 به مباحث زیست محیطی و بهبود حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از اصفهان مدیربرنامه ریزی وبودجه معاونت برنامه ریزی،پژوهش وفناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: نقشه راه پنج ساله 1400 برای سالهای 95 تا 99 تقدیم شورای اسلامی شهر شد و اکنون مراحل تصویب را طی می کند.

سعیدفردانی افزود: تحلیل آمار و اطلاعات رصد شده در شهر، نظرسنجی از مردم و حتی گردشگران و ارزیابی پروژه های قبلی در فرآیند تدوین برنامه اصفهان 1400 مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس اولویت بندی و زمانبندی شده است.


مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برنامه 5 ساله مبنای خوبی برای تدوین بودجه سالانه شهرداری است، تصریح کرد: به دنبال تدوین برنامه 5 ساله از آبان ماه نیز بودجه سال 95 شهرداری در دست تهیه است.


فردانی با اشاره به اولویت بندی پروژه ها خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی برنامه ها پروژه های زیست محیطی و بهبود حمل و نقل عمومی در اولویت برنامه اصفهان 1400 و بودجه سال 95 شهرداری قرار گرفته است.


وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از بودجه سال 95 به مباحث زیست محیطی و ترافیکی مربوط می شود، اظهار داشت: پایین بودن سرانه فضای سبز، انتقال مشاغل مزاحم، جمع آوری آبهای سطحی، کاهش آلودگی هوا و جاری شدن زاینده رود از جمله درخواست های مردم بوده که در تدوین برنامه 5 ساله و بودجه 95 به آن توجه شده است.


مدیربرنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای تدوین این برنامه اتاق فکر مجازی تشکیل شده است، ادامه داد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ هشت سیاست کلیدی وجود دارد که یکی از این سیاست ها، مشارکت است و ۵۸ درصد از افراد به بحث مشارکت رای داده بودند.
فردانی اضافه کرد: در این راستا سهم مردم در مدیریت شهری باید افزایش یابد در واقع زمانی که مردم در فضاهای تصمیم گیری دخالت کنند می توانند به واقعیات بهتر بپردازند.


وی بیان کرد: اگر مردم با فرهنگ بهتری سبک زندگی خود را اداره کنند، بسیاری از هزینه ها پایین می آید و مباحث زیست محیطی بهتر اداره می شود.


مدیربرنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان در خصوص بافت فرسوده افزود: در بحث بافت فرسوده استراتژی های متفاوتی وجود دارد به طوری که از یک سو از دولت ابلاغیه های مختلفی مبنی بر اینکه سالانه ۱۰ درصد از بافت فرسوده اصلاح شود می رسد ولی از طرفی کمک ها و تسهیلات مربوطه اختصاص نمی یابد.

فردانی با بیان اینکه در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ دو استراتژی مهم برای این کار در نظر گرفته شده است، گفت: در ابتدا خود مردم با تسهیلاتی که دولت برایشان در نظر گرفته این کار را انجام دهند که خیلی خروجی و پیامد خوبی ندارد و دوم اینکه خود شهرداری با حضور در بافت فرسوده با اجرای پروژه های شهری در جهت نوسازی و توسعه بافت اقدام کند.


وی تصریح کرد: در این زمینه تجربه نشان داده کهساماندهیمادیها،احداث کتابخانه و فضای سبز دست آوردهای خوبی را در اصلاح بافت فرسوده دارد

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از اخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.