معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: پلاک بین المللی به بیش از 128 هزار دام سنگین در استان کرمان اختصاص یافت

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ، علي باقري افزود: با اجراي طرح هویت بخشی دام های سنگین در این استان از ابتدای امسال تا کنون بیش از 128 هزار دام سنگین ( گاو و گوساله ) پلاک گذاری بین المللی و انحصاری شدند

وی تصریح کرد : بیش از 90 درصد طرح هویت بخشی دامهای سنگین در استان انجام شده و ده درصد مابقی نیز تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.

وی افزود: این پلاک دارای کد بین المللی و انحصاری 15 شماره است که با نصب این پلاک، دام در هر کجای دنیا باشد هویت آن مشخص است و با اجرای این طرح به اقتصاد دامپروری کمک شده و از سودجویی قاچاقچیان دام جلوگیری می شود.

باقری خاطرنشان کرد: دامی که کشتارشود از سامانه سیستم ِ ثبت پلاک حذف و مشخصات دام متولد شده نیز به این سیستم وارد می شود.

وي افزود :با توجه به اينكه اگر دامی به صورت قاچاق از طریق مرز واردکشور شود امکان انتقال بیماری ها وجود دارد، دامهای فاقدپلاک، شناسایی و از ورود يا جابجائي آنها جلوگیری می شود.

وی عنوان کرد: بیش از 11 هزار نفر شتر در استان کرمان وجود دارد که نیاز به شناسایی و پلاک گذاری بین المللی داشته ولي با توجه به اینکه شتر بیشتر در مناطق کویری وجود دارد و شناسایی، مهار و نصب پلاک بین المللی برای این دام ها سخت است ، هزینه شناسایی و نصب پلاک برای این آنها زياد مي باشد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/س

برچسب ها: دام ، سنگین ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.