معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین از تشکیل پرونده «رشد و تکامل» ویژه تمام کودکان حاضر در مهدهای کودک، بر پنج محور رشدی اعم از عاطفی، ارزشی، جسمانی، معنوی و هیجانی، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛بهاره رحمانی  اظهار کرد: اقداماتی که در طول مدت زمان حضور کودک در مهد انجام گرفته و همچنین با استفاده از روش‌های استاندارد سنجش‌هایی نیز از کودکان دریافت و تمام آن‌ها در این پرونده ثبت می‌شود.

به گفته رحمانی  این اقدامات برای مستندسازی خدمات ارائه‌ شده در مهدها بوده و کاملاً محرمانه است و به جز مربی مستقیم کودک و والدین آن هیچ فردی امکان دسترسی به آن را ندارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان  از انعقاد دو تفاهم‌نامه با سازمان آتش‌نشانی و استاندارد خبر داد و گفت :طی آن ایمن‌سازی فضاهای فیزیکی و وسایل گرمایشی با رویکرد استاندارد‌های سازمان آتش‌نشانی، بررسی و تجهیزات و وسایل بازی مهدهای کودک‌ نظارت می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام مهدهای کودک هر سه ماه یک بار از سوی تیم کارشناسی و بعضاً خود معاونت اجتماعی بازرسی می‌شوند و با توجه به تهیه نظام نامه نظارتی سازمان بهزیستی کشور در راستای پرهیز از نظارت‌های سلیقه‌ای و نظارت بر مبنای شاخص‌های علمی این نظام، نامه در دستور کار بهزیستی استان قزوین قرار گرفته است.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: مهد ، کودک ، پرونده ، رشد ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.