فردی با جلب اعتماد يكی از شهروندان در شبكه های اجتماعی ،مبلغ 750 ميليون ريال كلاهبرداری كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر كلاهبرداری دوست اینترنتی از وی، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاكی مدتی پیش در یكی از شبكه های اجتماعی با شخصی غریبه آشنا شده كه با او طرح دوستی ریخته و پس از اینكه رابطه آنها عمیق تر می شود و اعتماد قربانی به او جلب می گردد، شخص كلاهبردار به او پیشنهاد فراهم كردن وامی به مبلغ 300 میلیون تومان را داده و در قبال آن مبلغ 75 میلیون تومان به عنوان ضمانت درخواست می كند.

این مقام مسوول عنوان کرد: با توجه به اعتمادی كه شاكی به او داشته مبلغ درخواستی را فراهم می كند و به حسابی كه فرد شیاد معرفی كرده بود واریز می كند،اما بعد از واریز مبلغ ، دیگر هیچ خبری از آن فرد نمی شود و حتی به ایمیل ها و تماس های تلفنی شاكی نیز پاسخ نمی دهد.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: سرانجام كارشناسان این پلیس با انجام تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی و تلاش های شبانه روزی ظرف یك هفته توانستند متهم را شناسایی و دستگیر كنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: بررسی های پلیس نشان می دهد اكثر پرونده های كلاهبرداری در فضای مجازی به دلیل اعتماد بی جا به افراد غریبه است و فضای مجازی به گونه ای است كه افراد با هویت های جعلی با نیت سوءاستفاده از كاربران حضور یافته و دیگران را فریب می دهند.

وی افزود: شهروندان باید این نكته را در خاطر داشته باشند همان طور كه از نام فضای مجازی مشخص است هویت افراد مجازی بوده و مشخص نیست پشت چهره مجازی آنان چه شخصیت واقعی قرار دارد لذا به هیچ كس در فضای مجازی اعتماد نكنند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/ب
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.