همدان؛

رسیدگی به 92 هزار نامه مردمی سفر هیئت دولت به استان همدان

استاندار همدان از تعیین تکلیف 92هزار نامه مردمی در سفر روحانی به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت گفت: ۷۹۰ طرح اشتغالزایی بر اساس مصوبات این سفر با ۶۷۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های مشخصی معرفی شد.

وی با اشاره به تعیین‌تکلیف شدن تسهیلات اشتغالزایی سفر ریاست‌جمهوری به همدان افزود: در این سفر 850 میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی استان همدان اختصاص داده شد که این رقم در طول سال‌های 94 و 95 به صورت 100 درصد تخصیص می‌یابد.

استاندار همدان افزود: انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای اجرای 883 میلیارد تومان طرح در استان همدان از دیگر دستاوردهای سفر دولت تدبیروامید به همدان بود که اقدامات اجرایی برای سرمایه‌گذاری در میدان‌بار شهرداری همدان، پتروشیمی، واحد تولید منیزم و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت شستا انجام شده است.

نیکبخت گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به همدان 92 هزار نامه مردمی دریافت شد و بر اساس دسته‌بندی و پالایش ‌نامه‌ها، سهم‌بندی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انجام و درخواست‌های مرتبط با دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

وی با بیان اینکه 8 هزار نامه مردمی با درخواست‌های خاص ساماندهی شده است، گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق کارآفرینی و امید قرار گرفت، 8 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال خرد و 2 میلیارد تومان برای رفع مشکلات معیشتی مردم اختصاص داده شد.

محمد ناصر نیکبخت عنوان کرد: 6 ماه پیش از سفر ریاست‌جمهوری به همدان ‌هزار و 134 طرح با ‌هزار و 320 میلیارد تومان پیشنهاد تسهیلات سرمایه در گردش گزارش شد که طبق بررسی‌ها پرداخت هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات تصویب و نهایی شد.

وی افزود: در این راستا 892 طرح با تسهیلات سرمایه در گردش 500 میلیارد تومانی و 242 طرح با تسهیلات سرمایه ثابت با 680 میلیارد تومان تصویب و مدنظر قرار گرفتند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان  هم اظهار كرد: در حال حاضر متقاضیان 790 طرح با 670 میلیارد تومان برای گذراندن مراحل مراحل اخذ وام به بانک‌های مشخص معرفی و مراجعه کردند، 138 طرح با 68 میلیارد تومان به چند بانک معرفی شده است و 206 طرح با 480 میلیارد تومان تسهیلات نیز به هیچ بانکی معرفی نشده است.

فضلعلی از اختصاص 230 میلیارد تومان اعتبار به پروژه سد گرین نهاوند خبر داد و افزود: در حال حاضر این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها جذب می‌شود و به دنبال اختصاص خط اعتباری ویژه‌ای در بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری هستیم.

فضلعلی ابراز کرد: از محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز منابع جدیدی در قالب سرمایه در گردش و ثابت برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که خدمات و کالای تولیدی آنها قابلیت صادراتی دارد، اختصاص می‌یابد که 70 درصد ارزش کالای صادراتی تسهیلات با نرخ سود 14 درصد پرداخت می‌شود.

وی گفت: اشتغال و بیکاری از مهمترین دغدغه‌های مسئولان نظام است و باید نرخ بیکاری کاهش یابد و در این راستا باید نرخ بیکاری در استان همدان به زیر 7 درصد برسد و زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.