مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان بر ضرورت ایجاد کارخانه فرآوری ماهی در استان زنجان تاکید کرد.

ضرورت ایجاد کارخانه فرآوری ماهی در استان زنجانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زنجان؛ مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به فعالیت بیش از 500 واحد آبزی‌پروری در استان ؛ سالانه به طور متوسط بیش از 11هزار تن ماهی در مزارع آبزی‌پروری استان زنجان تولید و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی صادر می‌شود.

بورانی افزود: تکمیل زنجیره تولید و مصرف از نیازمندیهای اساسی توجیه اقتصادی مناسب تر این فعالیت در استان می باشد که آبزی پروران ؛ نیازمند همکاری سازمان های مربوطه در این خصوص می باشد.

وی اضافه کرد: کیفیت ماهی تولید شده در مزارع آبزی‌پروری این منطقه بدلیل عدم وجود بیماری خاصی در استخرهای پرورش ماهی و استفاده از روش‌های نوین تولید ماهی مطلوب است و این ویژگی‌ مهم سبب جذب مشتریان از استان‌های کشور به آبزیان تولید شده زنجان شده است

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت:ویژگی ماهیان تولیدی در زنجان سبب شده تا این محصول مجالی برای بسته‌بندی را نداشته و بلافاصله و بصورت زنده در بازار مصرف عرضه شده وبه دست مصرف‌کننده داخلی و خارجی برسد

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای غیررسمی ارائه شده در 2 ماه اخیر نزدیک به 200 تن ماهی تولید شده از استان زنجان به کردستان کشور عراق صادر شده است.

بورانی همچنین افزود: بهره برداری از اولین کارخانه انحصاری تولید خوراک آبزیان استان زنجان در شهرستان ماهنشان در دهه فجر آغاز می شود.

وی گفت:درحال حاضر یک کارخانه در استان بصورت مشترک اقدام به بسته بندی ماهی ، مرغ و گوشت می کند که نیاز هست ماهی در اوزان مخنلف و بصورت اشکال متنوع فرآوری شده تا نقش مهم خود را در بازار پسندی و جلب رضابت علاقمندان ایفا نماید.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: کارخانه ، ماهی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.