کوهنوردان کشور به قله کمال سهند به صورت سراسری صعود می کنند.

رحمان بیگی، دبیر هیئت کوهنوردی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: هر ساله به مناسبت دهه فجر و گرامی داشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صعود سراسری شمال غرب کشور به قله کمال سهند انجام می شود.
 
وی تصریح کرد: در این برنامه کوهنوردان شمال غربی کشورمان البته سایر استان ها و شهرستان ها نیز با ارائه معرفی نامه از هیئت‌هایشان می توانند حضور پیدا کنند و مانعی ندارد.
 
رحمانی در ادامه گفت: معمولا کوهنوردانی که در این صعود شرکت می کنند کمتر از 2000 نفر نمی‌شود برای مثال سال گذشته ما نزدیک به 4 هزار شرکت به این کوه را داشتیم.
 
وی عنوان کرد:‌ این صعود با همکاری اداره راهداری، اورژانس، نیروی انتظامی، هیئت اسکی، هلال احمر استان صورت می گیرد و یک صعود ایمن برای کوهنوردان است.
 
بیگی تاکید کرد: قله کمال سهند با ارتفاع 3750 متر از بلندترین قلل سهند می باشد و به این دلیل این کوه را برای صعود سراسری انتخاب کردیم که مسیر منتهی به قله آسان است و دره‌ای وجود ندارد.
 
دبیر هیئت کوهنوردی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این برنامه همگانی کردن کوهنوردی و اینکه همدلی تعامل بین کوهنوردان ایجاد می شود و آشنایی برای طرفین و یک تجمع خوب برای یک صعود عالی زمستانی است.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار