برنامه «سفید» با مباحث معماری، تجسمی، سینما، تئاتر به بحث‌های هنری می‌پردازد.

سعید بشیری تهیه کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «سفید» گفت: این برنامه به مدت 5 شب از شبکه آموزش پخش می‌شود و مانند برنامه‌های قبلی به مباحث فرهنگی و هنری می‌پردازد.

وی افزود: روز شنبه به وضعیت فعلی معماری ایران ‌می‌پردازیم که چه مسیری طی شده و معماری به این شکل است که افراد رضایت کافی ندارند و اینکه چشم انداز و عناصر باید چگونه باشد. امیرمحمد خانی رئیس بنیاد معماری انقلاب اسلامی کارشناسی آن را به عهده دارد.همچنین یکشنبه محمدرضا شریف زاده عکاس و رئیس دانشکده هنر و معماری کارشناس مهمان بخش هنرهای تجسمی است.

بشیری تصریح کرد: دوشنبه شب امیرمحمد دهستانی منتقد، کارگردان انیمیشن و استاد دانشگاه در خصوص انیمیشن و جلوه‌های ویژه بصری صحبت می کند. همچنین بخش سینما و تئاتر یکی شده است و نام آن را هنرهای نمایشی گذاشتیم که در این بخش سه شنبه‌ها راجع به بازیگری و هنر صحبت می‌کنیم. امیر آقایی و مهدی سلطانی سروستانی در این روز مهمانان ما بودند، در روز چهارشنبه از ایده تا اجرا با مسئولان و کارگردانان در خصوص کارهای خود صحبت می کنیم.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه بر عهده میلاد اسلام زاده است و هر شب یک کارشناس و مجری در هر رشته در خصوص موضوع برنامه صحبت می کنند.

بشیری در خصوص رویکرد برنامه «سفید» اظهار داشت: سعی کردیم رویکرد برنامه آموزشی باشد و بخش‌هایی که در برنامه پخش می‌کنیم به موضوع برنامه ارتباط داشته باشد. بسیاری از هنرمندان که در برنامه شرکت کردند و از آیتم‌ها راضی بودند از مهمانان برنامه «سفید» می‌توان به مهدی فخیم زاده، علیرضا زرین اشاره کنم.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی برنامه انتقال تجربیات شخصی هنرمندان در هر رشته است که نسل جوان و مخاطبان علاقه مند به آموزش هنر از آنها بیاموزند.

بشیری خاطرنشان کرد: از علاقمندان به هنر در شهرستان ها پیام‌های خوبی دریافت کردیم، از آنجا که در مراکز استان‌ها کلاس آموزشی هنر وجود دارد اما سطح آموزشی پایین است و سعی کردیم در برنامه ارتباط با بدنه اصلی هنر حرفه‌ای کشور برقرار کنیم.

گفتنی است؛ برنامه «سفید» برنامه‌ای است که ساعت 23 از شبکه آموزش به صورت زنده پخش می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۴
میلاد اسلام زاده نه،سعید اسلام زاده.
آخرین اخبار