تعامل بخش خصوصی و دولتی برای ایفای نقش اساسی پزشکان خانواده

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای ایفای نقش پزشکان خانواده و رفع دغدغه‌های مردم و پزشکان نیاز به تعامل به بخش خصوصی و دولتی داریم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اولین همایش سراسری پزشک خانواده در سالن اجلاس سران در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: امیدواریم بتوانیم رضایت مردم و پزشکان را با برگزاری این همایش‌ها در طی چهار روز جلب نماییم.

از وظایفی که برای نظام پزشکی به ویژه نظام پزشکی تهران تعبیه شده است این است که در جهت ارتقای دانش‌ پزشکی و مسائلی که جامعه پزشکی با آن درگیر هستند تلاش نموده که بدین منظور 200 تن از اساتید پزشکی و 2 هزار متخصص و پزشک عمومی در این همایش گردهم آمدند.

وی افزود: با شروع دولت یازدهم از ابلاغ برنامه‌های کلان سلامت توسط رهبر معظم انقلاب و تلاش وزیر بهداشت و همچنین تمامی جامعه پزشکی طرح تحول سلامت شکل گرفت تا پاسخی باشد برای دغدغه‌های مردم و جامعه پزشکی این طرح در اول راه است . برای نهادینه شدن آن و رهایی از بن‌بست‌های ایجاد شده هزینه‌های زیادی باید بپردازیم.

پیوندی در ادامه گفت: با توجه به این که شروع این طرح در بخش دولتی و دانشگاهی بسیار خوب بوده است ولی در حوزه سرپایی و بستری در بخش غیردولتی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم. متولی سیاست‌های ابلاغ شده باید وزارت بهداشت باشد و عملکرد نسبی، برتری پیشگیری و درمان در نظام سلامت، استقرار نظام جامع ارجاع خدمات، عدالت در پرداخت‌ها و تعبیه گایدلاین‌ها می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

پیوندی در خصوص مواردی که باید در به ثمر رساندن این طرح‌ها گرفته شود عنوان کرد: دسترسی مردم به خدمات و پراکندگی خدمات ارائه کنندگان خدمت باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم مسیر اصلی ارائه خدمت را بیابیم و راهی برای برورفت ما از مشکلات باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات پزشکی و دارو نیز باید یک نگاه جامع داشته باشیم. امیدواریم با تبیین بسته‌هایی برای پزشک خانواده و حضور بخش خصوصی و دولتی در صحنه و تعامل این دو بخش به عنوان نقش اساسی با پزشک خانواده دغدغه‌های موجود برطرف گردد.

بار سنگین پزشکی کشور بر دوش پزشکان عمومی
علی یزدانی معاون آموزشی نظام پزشکی در خصوص نقش پزشکان عمومی در ارائه خدمات پزشکی به مردم گفت: بار سنگین پزشکی کشور بر دوش پزشکان عمومی است و در موضوع سلامت مردم همیشه پزشکان عمومی پیشرو هستند اما گاهی مسائلی پیش می‌آید که مورد بی‌مهری عده‌ای قرار می‌گیرند بنابراین بهتر است پزشکان به دور از حاشیه‌ها به ارائه خدمات خود بپردازند. ما در جایگاهی هستیم که باید کمی از خودگذشتگی داشته باشیم چرا که کار پزشکی کار خدایی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار